چگونگی اطلاع رسانی موثر و محتوایی از نمایشگاه صنایع دریایی مورد بررسی قرار گرفت


چگونگی اطلاع رسانی موثر و محتوایی از نمایشگاه صنایع دریایی مورد بررسی قرار گرفت

کیش - ایرنا- راهکارهای اطلاع رسانی موثر و محتوایی از نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران، در نشست مشترک اصحاب رسانه کیش و برگزارکنندگان این رویداد بین المللی بررسی شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست هم اندیشی که امروز دوشنبه با حضور، مسئولان بنادر و کشتیرانی و مدیر اجریی و برگزار کننده یازدهمین نمایشگاه بین المللی دریایی و دریانوردی ایران در مرکز همایشهای بین المللی کیش برگزار شد، دست اندرکاران امور اطلاع رسانی ضمن استقبال از این نشست، نظرات و پیشنهادات خود را برای اطلاع رسانی موثر و تولید اخبار هدفمند و محتوایی از این رویداد بین المللی ارائه کردند.

تبیین هدفگذاریها، فعال بودن دبیرخانه همایش، ارائه گزارشهای روزانه از روند فعالیت نمایشگاه و ارائه جمع بندی از دستاوردها،نقاط قوت و ضعف های احتمالی و محتوا سازی مراسم پایانی، از جمله پیشنهادهای خبرگزاری ایرنا برای تولید اخبار کاربردی، غنی سازی روند اطلاع رسانی و بهره برداری هرچه بیشتر و موثر تر از این رویداد بین المللی بود.

همچنین، رویکرد به گردشگری دریایی و بهره گیری از این نمایشگاه در تقویت و توسعه گردشگری دریایی، لزوم ارائه گزارشی از دستاوردهای نمایشگاه مشابه قبلی در کیش، برنامه ریزی برای حضور هرچه بیشتر شرکت های داخلی و خارجی از جمله مطالبی بود که توسط خبرگزاریهای مهر، ایسنا و فارس در این نشست هم اندیشی مطرح شد.

همچنین در این نشست مشترک، مدیراجرایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی ضمن ارائه گزارشی از چگونگی برپایی این رویداد، گفت: نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران با بیش از دو دهه سابقه به عنوان بزرگترین رویداد دریایی کشور، باهدف توسعه و تقویت اقتصاد دریا محور برپا می شود.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران با عنوان IranIMEX۲۰۱۹ قرار است از دوم تا پنجم دی ۹۸ در جزیره کیش برگزار شود. در این نمایشگاه مشارکت کنندگان داخلی و خارجی آخرین دستاوردهای حوزه صنعت دریایی و دریانوردی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند.

به گفته آریا حمیدیان؛ یازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کیش با مشارکت گسترده وزارتخانه ها، سازمان ها، دستگاههای اجرایی وفعالان بخش خصوصی و دولتی، انجمن ها و تشکل های وابسته، همچنین شرکت کنندگان خارجی برپا خواهد شد و تاکنون ۷۵ شرکت و سازمان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

وی همچنین از برگزاری ۳۲ نشست تخصصی در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و افزود: این رویداد، فرصتی برای معرفی ظرفیت ها و توانمندیهای جزیره کیش و بهره گیری از قابلیتهای اجرایی و مشارکت فکری شرکت ها و افراد فعال در حوزه های دریایی است و توجه به توسعه گردشگری دریایی و اقتصاد دریا محور از رویکردهای اصلی در برگزاری این نمایشگاه است.

آریا حمیدیان، مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی، ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده در این نشست؛ محتوا محوری، اطلاع رسانی موثر و فراگیر در مراحل مختلف؛ قبل از رویداد، حین و پایان آن را از جمله برنامه های این نمایشگاه ذکر کرد و نقش رسانه ها را در این زمینه موثر و مهم ارزیابی کرد.

وی افزود: باتوجه به سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه، نقش اقتصاد دریامحور در تحقق اقتصاد مقاومتی از جایگاهی مهم برخوردار است و در این راستا لزوم توجه به مقوله دریا و نقش ملی مناطق ساحلی و جزایر به منظور افزایش تولید و ثروت ملی در سیاستهای کلی نظام و دولت مورد تاکید قرار گرفته است.

وی برگزاری نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی را گامی مهم در تحقق این اهداف راهبردی دانست و افزود: جزیره کیش با برخورداری از ظرفیت ها و موقعیتهای بی بدیل در این زمینه گام برمی دارد.

۱۳۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد