واکنش استاندار تهران به ساخت و سازهای غیرقانونی


واکنش استاندار تهران به ساخت و سازهای  غیرقانونی

استاندار تهران در واکنش به ساخت و سازهای غیرقانونی گفت: وقتی که با علم روز دنیا می‌توانیم پهپادها را رصد کنیم قطعا از تغییر کاربری‌ها در زمین‌ها نیز می‌توانیم مطلع شویم و جلوی آن را...

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی‌بندپی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران که در خصوص حریم شهری برگزار شد، اظهار داشت: باید از همه مجموعه سرزمینی خودمان با دقت و هوشیاری محافظت کنیم و محیط را برای زیست مردم نگهداری کنیم و باید در استان تهران جمعیت بیش از این افزایش نیابد که مجبور شویم به باغات نیز تغییر کاربری بدهیم.

وی ادامه داد: باید تدابیر پیشگیرانه اندیشیده شود تا قبل از ساخت و ساز غیرمجاز جلوی آن گرفته شود نه اینکه مالک سقف زده و اثاثیه را چیده آن موقع نسبت به تخریب آن اقدام کنیم و مامور و قاضی نیز آن زمان در شرایط خاصی قرار می‌گیرند و ما باید در این خصوص پیشگیری را اولویت خودمان قرار دهیم.

استاندار تهران افزود:‌ما امروز به علم روز دنیا متصل هستیم و حتی می‌توانیم پهپادها را نیز رصد کنیم ولی آیا نمی‌توانیم رصد کنیم کجا تغییر کاربری اتفاق افتاده است؟

محسنی‌بندپی ادامه داد: بحث نظارت و سیاست گذاری با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران است و نباید پیمانکار و مشاور را با مجموعه شهرداری گره زد. باید مکانیزمی را طراحی کنیم که بر اساس آن پیش برویم و مدیریت لازم را داشته باشیم.

وی گفت: رئیس بانک مرکزی اعلام کرده که از 360 هزار میلیارد تومان 110 هزار میلیارد تومان حقوق و مزایا پرداخت می‌شود و پولی دیگر برای انجام کارهای بزرگ در اختیار نیست. بنابراین باید در این حوزه اقداماتی در جهت پیشگیری و با کمترین هزینه اتفاق بیفتد.

استاندار تهران در جمع خبرنگاران نیز اظهار داشت: در جلسه امروز اداره راه و شهرسازی توضیحاتی را در خصوص آخرین وضعیت حریم‌ها و نقشه جامع ارائه کرد.

محسنی‌بندپی گفت:‌با توجه به اینکه 0.8 خاک کشور در استان تهران واقع شده گفت:‌13 درصد جمعیت کشور در این استان زندگی می‌کنند و باید مراقبت حفاظت از این وضعیت انجام شود.

وی گفت:‌باید نسبت به تغییر کاربری‌ها، مشارکت وهمکاری ویژه‌ای توسط دستگاه‌ها انجام شود و در مراحل شروع به تغییر کاربری با آن مقابله کنیم و شرایطی پیش نیاید که ساخت صورت بگیرد بعد نسبت به تخریب آن اقدام شود.

استاندار تهران افزود: نقشه جامع شهرها در سازمان مدیریت تدوین شده است و هر دو ماه تغییر در وضعیت باید در این نقشه رصد و ایجاد شود چرا که اراضی کشاورزی و باغات تهدید ساخت و ساز را دارند و قطعا ما با عاملیت این اقدام برخورد می‌کنیم.

محسنی‌بندپی گفت:‌با توجه به محدودیت‌های مالی که داریم از شهرداری‌ها درخواست شده نسبت به مشارکت طرح‌های جامع در استان کمک کنند تا سریع‌تر نقشه جامع تدوین شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر جلوگیری از افزایش جمعیت تهران گفت: این جلوگیری به این معنی نیست که تولید و کسب و کار فعال را در استان محدود کنیم بلکه باید در همه جای کشور رونق تولید و کسب و کار ایجاد شود تا مهاجرت جمعیت به تهران نداشته باشیم.

استاندار تهران یادآور شد: امسال میزان درخواست فرهنگیان برای ورود به تهران 600 نفر و فرهنگیانی که قصد خارج شدن از تهران را داشتند 800 نفر بوده است که این نشان می‌دهد که رونق تولید در سایر شهرستان‌ها در حال رخ دادن است.

محسنی‌بندپی گفت: رشد جمعیت استان تهران نسبت به استان‌های دیگر بالا نیست و در سرشماری سال 95 نسبت به سال 90 رشد جمعیتی 1.7 را شاهد بودیم و در سال گذشته نیز عدد قابل توجهی برای توسعه روستاها از صندوق ملی اقتصاد یافته است.

وی در مورد حریم روستاها گفت:‌بنیاد مسکن باید نسبت به طرح هادی روستاها اقدام کند و در این حوزه باید بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و ادارات کل روستایی اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق