عملیات ساخت مرکز توانبخشی و حرفه‌آموزی معلولین سقز نیازمند اعتبار است


عملیات ساخت مرکز توانبخشی و حرفه‌آموزی معلولین سقز نیازمند اعتبار است

سنندج - ایرنا - عملیات ساخت مرکز توانبخشی و حرفه‌آموزی جامعه معلولین سقز با 700 متر زیربنا در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع در چهار طبقه احداث می‌شود که برای ادامه مسیر نیازمند اعتبار است.

رئیس اداره بهزیستی سقز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساختمان کنونی جامعه توانبخشی معلولین این شهرستان وضعیت مناسبی ندارد و به ساختمانی جدید با امکانات و تجهیزات ویژه معلولین نیاز است که با اتمام مراحل اجرایی ساختمانی جدید این خواسته معلولین محقق میشود.

عبدالله رحیمی افزود: این ساختمان با ۷۰۰ متر زیر بنا و در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع ساخته می‌شود هزینه و اعتبارات این طرح از سوی خیرین سقزی و کمک‌های مردمی تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه معلولین توسط یک هیئت امنای ۹ نفره اداره و سازماندهی می شود، اضافه کرد: این هیئت امنا هزینه‌ها و اعتبارات را برای ساخت این ساختمان جمع آوری و کاملا به صورت دواطلبانه فعالیت می‌کنند .

وی جمعیت معلولین سقز را پنج هزار نفر برشمرد و یادآور شد: ساختمان جدید توانبخشی معلولین سقز دارای سالن ورزشی، خدمات کار درمانی، فیزیوتراپی، آب درمانی، مرکز حرفه آموزی و مددکاری است و به معلولین جسمی حرکتی و درجه شدید خدمات ارائه می‌کند.

یکی از هیئت امنای جامعه معلولین سقز هم گفت: زمین این ساختمان با همکاری اداره راه و شهرسازی، شهرداری و شورای شهر و خیرین خریداری شده و در حال حاضر چهار میلیارد ریال برای عملیات ساخت آن هزینه شده است.

حسین لطیفی با اشاره به اینکه عملیات ساخت این ساختمان بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار لازم دارد تاکید کرد: وضعیت ساخت این ساختمان در حال پی کنی و فنداسیون است و برای ادامه با مشکل کمبود اعتبار مواجه است.

وی از مردم و خیرین شهرستان سقز خواست برای تکمیل این مرکز توانبخشی و حرفه آموزی معلولین ما را کمک کنند و از مسئولین هم خواهشمندیم اعتبارات لازم را برای ادامه ساخت ساختمان معلولین سقز فراهم کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403