شمار اصفهانی‌های مشتاق زیارت اربعین از مرز 300 هزار نفر گذشت


شمار اصفهانی‌های مشتاق زیارت اربعین از مرز 300 هزار نفر گذشت

اصفهان -ایرنا - 302 هزار و500 نفر از اصفهانی‌ها برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که این میزان نسبت به سال گذشته رشد بیش از 2 برابری دارد.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۲۷۰ هزار و ۵۰۰ نفر، جز شهرستان کاشان، در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

غلامحسین زاهدی با بیان اینکه ۳۲ هزار نفر هم از شهرستان کاشان در سامانه یاد شده ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: ثبت نام برای شرکت در این مراسم هنوز ادامه دارد و زائران می‌توانند از طریق سامانه samah.haj.ir یا مراجعه به دفاتر شرکت‌های زیارتی دارای مجوز برای ثبت نام اقدام کنند.

وی گفت: تنها راه سفر به کربلای معلی و شرکت در مراسم بزرگ اربعین، ثبت‌نام در سامانه سماح است و هرگونه خروج از کشور غیر از این روش، غیرقانونی محسوب می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان یادآور شد: گذرنامه زائران راهپیمایی عظیم اربعین باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: زائرانی که بدون ثبت‌نام در سامانه سماح از کشور خارج شوند، تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و چنانچه حادثه ای برای آنها اتفاق بیفتد، هیچ نهادی پاسخگو نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، برای پیاده‌روی اربعین سال گذشته ۱۵۰ هزار نفر از استان اصفهان در سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند.

اصفهان هم‌اکنون پس از استان‌های تهران، خوزستان رتبه سوم کشور را از لحاظ تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای اعزام به پیاده‌روی کربلا قرار دارد.

اربعین حسینی مصادف با بیستم صفر، چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و فرزندان، یاران و اصحاب ایشان است که به همین مناسبت، پیاده‌روی از نجف تا کربلا در عراق برگزار می‌شود.

۷۱۵۰/۶۰۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند