برگزاری دوره های تعزیه خوانی و مداحی در دانشگاه علمی کاربردی


برگزاری دوره های تعزیه خوانی و مداحی در دانشگاه علمی کاربردی

از برگزاری دوره های آموزش تعزیه خوانی و مداحی ویژه دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی خبرداد.

به 'گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، «مجید خسروان» ضمن اشاره به فعالیت‌های هیئات مذهبی این دفتر در سراسر کشور در ایام محرم و صفر عنوان کرد: یکی از برنامه‌های این دفتر مراسم تعزیه‌خوانی است که به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) طبق روال هر سال برگزار می‌شود که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان و اساتید و کارکنان دانشگاه مواجه شده است.

مدیر هیات مذهبی دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۳ تاکنون بیش از ۲۵۰ مراسم تعزیه‌خوانی در دانشگاه جامع علمی کاربردی سراسر کشور اجرا شده است، اظهار کرد: اجرای تعزیه با استقبال بسیار زیاد اساتید و دانشجویان مواجه شده است و ما درخواست‌های زیادی برای اجرای این مراسم در مراکز خارج از دانشگاه دریافت کرده‌ایم.

وی، از برگزاری دوره‌های آموزشی تعزیه‌خوانی در دانشگاه خبر داد و گفت: دوره های آموزش تعزیه‌خوانی به صورت حرفه‌ای و کارگاهی برگزار خواهد شد که دانشجویان متقاضی می‌توانند به صورت رایگان از این آموزش‌ها استفاده کنند.

وی افزود: علاوه بر دوره‌های آموزشی تعزیه‌خوانی در سال جاری، کلاس‌های مداحی و کارگاه‌های هیئت‌داری نیز برگزار خواهد شد؛ همچنین سفر به عتبات عالیات از دیگر برنامه‌های دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

وی در ادامه گفته‌های خود، از اجرای مراسم تعزیه، پنج روز در اهواز و مرز چزابه خبر داد و عنوان کرد: تعزیه شهادت حضرت علی اکبر(ع)، تعزیه شهادت حضرت عباس(ع)، تعزیه شهادت امام حسین(ع)، تعزیه شهادت حر بن یزید ریاحی و تعزیه خرابه‌های شام در موکب دانشگاه جامع علمی کاربردی در ایام اربعین حسینی(ع) برای زائران از برنامه‌های تدارک دیده شده است.

مدیر هیات مذهبی دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی طی ۶ سال گذشته در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود: این مراسم در استان‌هایی همچون البرز، همدان، قزوین، هرمزگان، یزد، خراسان جنوبی و رضوی، اصفهان، تهران، سمنان، لرستان، اهواز، کرمانشاه و مازندران نیز اجرا شده است.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا