درآمد 484 میلیون تومانی از مراتع گیاهان خودرو شاهین‌شهر


درآمد 484 میلیون تومانی از مراتع گیاهان خودرو شاهین‌شهر

رئیس اداره منابع طبیعی شاهین‌شهر و میمه گفت: شاهین‌شهر امسال، 484 میلیون تومان درآمد از بهره‌برداری یک هزار و 450 هکتار، مراتع گیاهان دارویی خودرو، داشته است.

مهدی اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، به اقلیم آب و هوایی شهرستان شاهین‌شهر اشاره و اظهار کرد: سال ۱۳۸۹ به بعد اجازه بهره‌برداری از مراتع گیاهان دارویی خودرو مراتع روستاهای "کلهرود" و "سُه" در شهرستان صادر شده است.

وی، مراتع مورد بهره‌برداری امسال را یک هزار و ۴۵۰ هکتار تخمین زد و افزود: از مراتع مورد بهره‌برداری در روستاهای "سُه" و "کلهرود" که مساحت‌های آن‌ها به ترتیب ۲۵۰ هکتار و یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار است، سه هزار و ۶۰۰ کیلوگرم کتیرا استحصال شده که سِه تُن آن متعلق به مراتع "کلهرود" بوده ‌است.

اکبری ارزش ریالی کتیرای برداشت شده امسال را ۴۸۴ میلیون تومان برآورد کرد و ادامه داد: امسال در مراتع روستای "کلهرود" با اشتغال ۲۵ نفر از روستاییان در بهره‌برداری، ۴۰۰ میلیون تومان درآمد کسب شد و مابقی با اشتغال چهار نفر متعلق به روستای "سُه" است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهین‌شهر و میمه، گیاهان دارویی خودرو را با توجه به اقلیم آب و هوایی این منطقه از استعدادهای توسعه و پیشرفت اقتصادی شهرستان دانست و افزود: با توجه به تقاضای رو به رشد مصرف و جایگزینی گیاهان دارویی در برابر داروهای صنعتی، شهرستان ظرفیت و پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه‌گذار در این بخش را دارد که باید تمهیدات مناسبی در این خصوص اندیشیده شود.

اکبری تصریح کرد: در راستای معرفی و شناساندن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان در بخش رشد گیاهان دارویی خودرو، جذب سرمایه‌گذار و اشتغال‌زایی، رسانه‌ها نقش بسزایی داشته و می‌توانند شرایط توسعه و پیشرفت روز افزون این شهرستان را در بخش کشت، صنعت و اشتغال فراهم کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی