مهمان جدید «کتاب باز» و روایتی از پیاده‌روی اربعین در «منِ او»


مهمان جدید «کتاب باز» و روایتی از پیاده‌روی اربعین در «منِ او»

تهران- ایرنا- امشب برنامه «کتاب باز» میزبان یک استاد فیزیک است و ویژه‌برنامه‌ای به نام «من‌ او» روایتی جدید از پیاده‌روی اربعین در شبکه یک سیما به دست می دهد.

امشب دوشنبه ۲۲ مهر، سروش صحت مجری برنامه کتاب‌باز در این برنامه میزبان سید محمود طاهری، استاد فیزیک است. طاهری که مدرس دانشگاه است، مقالات و نوشته‌های فراوانی درباره علم فیزیک دارد.

اولین قسمت از فصل سوم این برنامه شنبه (۱۴مهر) روی آنتن سیما رفت. کتاب‌باز به تهیه‌کنندگی محمدرضا رضاییان و اجرای سروش صحت، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود.

مهمان جدید «کتاب باز» و روایتی از پیاده‌روی اربعین در «منِ او»

پخش سریال پلیسی از رادیو نمایش

علاقه مندان به سریال های پلیسی می توانند هر روز شنونده نمایش رادیویی رفیق قدیمی از رادیو نمایش باشند. سریال پلیسی رادیویی رفیق قدیمی را حسین یعقوبی نوشته و در خلاصه داستان آن آمده است: سرگرد میثاقی مامور نفوذ به شرکتی می شود که در کار پولشویی است او به رفیق قدیمی اش حامد که حسابدار آن شرکت است می گوید خلافکار است.

رفیق قدیمی با هنرمندی ایوب آقاخانی، بهرام سروری نژاد، باقر کریم پور، نازنین مهیمنی، مجید حمزه به کارگردانی مهدی نمینی مقدم، تهیه کنندگی ژاله محمدعلی، صدابرداری محمدرضا محتشمی، افکتوری محمدرضا قبادی فر و گویندگی شهین دخت نجف زاده هر شب ساعت ۲۰ از رادیو نمایش پخش می شود. علاقه مندان می توانند نمایش ها و برنامه های رادیو نمایش را بر روی موج اف ام ردیف ۱۰۷.۵ مگاهرتز بشنوند.

منِ او برنامه اربعین شبکه یک شد

ویژه برنامه منِ او با اجرای محمد دلاوری از امشب تا شام اربعین به مدت هفت شب روی آنتن می‌رود. ویژه برنامه منِ او به تهیه‌کنندگی حمید مراوندی، کارگردانی محمد هادی نعمت‌اللهی از استودیوی زنده بین‌الحرمین روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.

منِ او به سفارش بسیج سازمان صداو سیما و شبکه یک سیماست که به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی (ع) سفر خود را از هفته گذشته به سمت کربلای معلی از جنوب عراق و استان ناصریه آغاز کرده است؛ مسیری کمتر دیده شده که برای ایرانیان نیز جزو مناطق شناخته نشده محسوب می‌شود.

این برنامه به روایت محمد دلاوری است که در این برنامه نخستین سفر پیاده‌روی اربعین خود را تجربه کرده است. او در این برنامه که رویکردی اجتماعی، فرهنگی و بومی دارد با افراد مختلف از خانواده، کودک، مادر، زوار و خادمین ایرانی و عراقی در مسیر به گفتگو نشسته است.

ویژه‌برنامه اربعین شبکه یک سیما از بطن مردم عراق شروع شده و گروه سازنده در موکب‌های مختلف اتراق کرده‌اند. از جمله نکات مهمی که به آن پرداخته شده است مباحث فرهنگی، دینی و رسوم عراق و ایران است؛ این برنامه سفرنامه مشخص و مدونی را از یک مسیر پیاده روی آغاز می‌کند و به نکات و وجوه مختلف می‌پردازد.

منِ او علاوه بر ماهیت سفرنامه‌ای، در بخش استودیو دارای مهمانان مختلفی از سراسر دنیا و ایران خواهد بود که نگاهی اجتماعی، فرهنگی و مذهبی به ماجرا دارند؛ شرح گفتگوهای برنامه در قالب آیین، رسوم و فرهنگ عراق اتفاق می‌افتد.

منِ او هر شب حوالی ساعت ۱۹:۴۵ و به مدت ۵۰ دقیقه پخش می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا