برخورد جدی با سمت‌های مجعول در ستادهای انتخاباتی


برخورد جدی با سمت‌های مجعول در ستادهای انتخاباتی

دادگستری استان اردبیل گفت: در برخی از ستادهای انتخاباتی و با صدور احکامی سمت‌های مجعول شکل می‌گیرد که این خود اخلال در روند انتخابات است و با آن به شدت برخورد خواهیم کرد.


به گزارش ایسنا، یوسف خدادادی در اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: انتخابات یکی از دستاوردهای اصلی انقلاب اسلامی و نعمت و موهبتی است که با پیروزی انقلاب اسلامی به ما سپرده شده است.
وی با اشاره به اینکه فراهم کردم فضا برای حضور حداکثری مردم در انتخابات از مهمترین و اصلی‌ترین اولویت ما در انتخابات است، خاطرنشان کرد: مردم پایه و استوانه‌های اصلی انتخابات هستند و بسیاری از توطئه‌ها و فتنه‌ها را همین حضور پرشور مردم در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی خنثی کرده است.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: حفظ و بقای انقلاب اسلامی نیز با حضور مردم متجلی خواهد شد و ضروری است تا حضور مردم با رعایت قانون، شرع و اخلاق در انتخابات توام باشد.
خدادادی برگزاری انتخابات سالم، پرشور و بدون جرایم محرز را یادآور شد و بیان کرد: رعایت اخلاق به ویژه در ستادهای انتخاباتی باید مورد توجه قرار گیرد و ستادها باید در بحث آگاهسازی مردم و کاندیداها نقش اساسی را داشته باشند.
وی فعالیت ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی را منشا آثار مثبت در انتخابات اعلام کرد و گفت: تجارب انتخابات گذشته به ما نشان داده است هرقدر حضور آگاهانه مردم در انتخابات بیشتر باشد به همان میزان اعتماد مردم به نظام بیشتر خواهد شد.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل به برخی از مصادیق جرایم انتخاباتی در استان اشاره و تصریح کرد: اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی باید موارد تخلفاتی را در سریع‌ترین زمان ممکن به شعب ویژه تشکیل شده در دادسرا و دادگاه ویژه گزارش کنند.
خدادادی انتخابات و آرای مردم را حق‌الناس اعلام کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم تا در برابر این امانت مردم با جدیت تلاش کرده و آن را در مسیر اصلی خود هدایت کنیم.
وی سیاه‌نمایی و تخریب چهره افراد به منظور اخذ آرا، استفاده از امکانات دولتی و موسسات عمومی و وابسته به دولت به نفع کاندیدای خاص و استفاده مستقیم از بیت‌المال در راستای اهداف انتخاباتی کاندیداها را از جرایم محرز در انتخابات اعلام کرد.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: تخریب و توهی و افترا به کاندیداهای رقیب به ویژه در فضای مجازی به جد پیگیری می‌شود و ما با هرگونه اخلال و دخالت در امر انتخابات با اتخاذ سمت‌های مجعول در ایام انتخابات برخورد جدی خواهیم کرد.
خدادادی با تاکید بر اینکه مطبوعات و رسانه‌ها به ویژه فضای مجازی باید با مثبت‌اندیشی و منصفانه وارد فضای انتخاباتی شوند، اظهار کرد: رسانه‌ها باید فضای آرامی را در ایام انتخابات در استان ایجاد کنند تا مردم با فراغ بال و آسودگی نسبت به انتخاب کاندیدای اصلح اقدام کنند که این قطعا به نفع استان و توسعه منطقه خواهد بود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق