طرح «زوج‌ فرد» با همراهی مردم تبریز به ثمر نشست


طرح «زوج‌ فرد» با همراهی مردم تبریز به ثمر نشست

شهردار تبریز با بیان اینکه طرح زوج و فرد با همراهی مردم به ثمر نشست، گفت: مدیریت شهری به تنهایی نمی‌تواند مشکل ترافیک را در شهرهای بزرگ رفع کند و این را در توسعه‌یافته‌ترین شهرهای جهان هم می‌توان به وضوح دید.

به گزارش ایسنا، به نقل از شهرداری تبریز، ایرج‌ شهین‌باهر با اعلام این خبر، اظهار کرد: از بین بردن معضلات کلانِ شهری همچون ترافیک و هموار ساختن مسیر توسعه پایدار بی‌شک بدون همراهی اقشار مختلف مردم امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: طبق آمار از تاریخ ۱۵مهر که طرح زوج یا فرد خودروها در محدوده مرکزی شهر اجرا شده، میزان قابل‌توجهی از ترافیک این محدوده کاهش یافته و به‌گفته اهالی، آرامش در معابر حاکم شده است.

وی بیان کرد: عامل اصلی بروز و ظهور پدیده ترافیک در شهری چون تبریز، نامناسب‌بودن معابر یا کمبودهایی در این‌زمینه نیست؛ بلکه موضوعاتی همچون «تک‌سرنشینی»، اصلی‌ترین علت ترافیک است.

شهردار تبریز گفت: باتوجه به این‌که در فصل سرما شاهد پدیده وارونگی هوا هستیم، کاهش میزان خودروها و ترافیک در سطح شهر می‌تواند به مقدار قابل‌توجهی از آلودگی احتمالی هوا بکاهد.

وی در پایان از شهروندان و رانندگان تبریزی که در اجرای طرح زوج یا فرد خودروها با مجموعه مدیریت شهری و ماموران راهنمایی و رانندگی همکاری و همیاری لازم را داشتند، قدردانی کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !