سلامت محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره


سلامت محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اطمینان از سلامت محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره با شناسنامه‌دار شدن محصول کشاورزی یکی از اهداف اجرای طرح ارتقاء سلامت هشت محصول کشاورزی با محوریت گوجه‌فرنگی در استان بوشهر است.

به گزارش ایسنا، سعید کشمیری در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان بوشهر با اشاره اهمیت نظارت بر محصولات کشاورزی گفت: به‌ طور کلی تأمین سلامت و بهداشت محصولات کشاورزی موضوعی است کاملاً اجتماعی که همه آحاد جامعه درگیر آن هستند.

وی با اشاره به دستور جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده افزود: استفاده نادرست از نهاده‌های کشاورزی خطر افزایش آلاینده‌ها در محصولات، بروز مشکلات زیست‌محیطی و بسیاری از بیماری‌ها و ناهنجاری‌ها را به دنبال دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: ارتقاء سطح سواد سلامت جامعه گامی مهم در ارائه محصولات غذایی سالم است که در این عرصه آموزش و اطلاع‌رسانی به تولیدکننده و مصرف‌کننده نقش اساسی دارد.

کشمیری بیان کرد: معرفی و ارائه طرح پروژه ارتقاء سلامت هشت محصول کشاورزی با محوریت کشت گوجه‌فرنگی سالم در استان بوشهر زمینه‌ساز تحول بزرگ در تولید محصولات عاری از سموم می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این طرح به‌صورت مشترک بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرا و شامل پنج پروژه به‌ منظور کاهش باقیمانده آلاینده‌ها و سموم در محصولات کشاورزی و یک پروژه به‌ منظور پایش باقیمانده سموم در محصولات است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: اطمینان از سلامت محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره با شناسنامه‌دار شدن محصول کشاورزی و ارائه گواهی سلامت در پایان دوره مراقبت، بازاریابی و فروش محصولات از جمله هدف‌های اجرای این طرح است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا