شادی، نقش تسریع کننده‌ای در توسعه جامعه دارد


شادی، نقش تسریع کننده‌ای در توسعه جامعه دارد

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: رسیدن به اهداف حوزه سلامت در جامعه با مشارکت همه جانبه مردم و هماهنگی دستگاه‌های دولتی امکان‌پذیر است.

رضا رزاقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شادی و نشاط به عنوان یکی از احساس‌های ریشه‌ای مثبت و یکی از ضروری‌ترین خواسته‌های فطری و نیازهای روانی انسان است که نقش تعیین کننده‌ای در تأمین سلامت فرد و جامعه دارد.

وی با اشاره به شعار هفته ملی سلامت روان با عنوان "ارتقای سلامت روان، جامعه بانشاط"، افزود: شادی همواره با خرسندی، خوش‌بینی، امید و اعتماد همراه است و می‌تواند نقش تسریع کننده‌ای در فرایند توسعه جامعه داشته باشد.

رزاقی تصریح کرد: نشاط اجتماعی، یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین شاخص‌های اجتماعی در گسترش احساس رضایت عمومی از زندگی، بسط تعاملات اجتماعی سازنده، رشد اعتماد عمومی و مشارکت همه‌جانبه اجتماعی است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، تحکیم بنیان خانواده، رفع عوامل تنش‌آفرین در زندگی فردی و اجتماعی و ارتقاء شاخص‌های سلامت روان جامعه، از اهداف برنامه‌های سلامت روان در طرح تحول نظام سلامت است.

رزاقی افزود: بررسی وضعیت سلامت روان افراد، مشاوره‌های روان‌شناختی، آموزش مهارت‌های زندگی و فرزند پروری و... که به صورت رایگان در مراکز و پایگاه‌های سلامت ارائه می‌شود، نقطه عطفی برای رسیدن به اهداف حوزه سلامت است.

18 تا 23 مهرماه به عنوان هفته سلامت روان نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی تکذیب شد