درمان سرپایی بیش از 10 هزار زائر اربعین در چذابه و شلمچه


درمان سرپایی بیش از 10 هزار زائر اربعین در چذابه و شلمچه

اهواز - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: 10 هزار و سه نفر از زائران اربعین حسینی در پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر خوزستان در مسیر مرزهای شلمچه و چذابه در 10 روز گذشته درمان سرپایی شدند.

علی خدادادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه امداد رسانی به زائران اربعین حسینی تا ۲۹ مهر جاری ادامه دارد بیان کرد: در این مدت هفت هزار و ۴۹۵ نفر زائر اربعین حسینی به پایگاه های سلامت هلال احمر در مسیرهای چذابه و شلمچه مراجعه و میزان قند و فشار خون خود را اندازه گیری کردند.

وی گفت: همچنین در این مدت ۷۱ زائر اربعین حسینی توسط پایگاه های امداد و نجات هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند.

بر اساس گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات روز دوشنبه از مرز شلمچه و پایگاه های امداد و نجات هلال احمر در این مرز دیدن کرد.

هلال احمر خوزستان ۳۳ پایگاه امداد و نجات در مرزهای چذابه و شلمچه و ۲۷ درمانگاه در کشور عراق برای ارائه خدمات به زئران اربعین حسینی برپا کرده است.

به گزارش ایرنا حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر آغاز شده و تا دو سه روز مانده به اربعین حسینی به اوج خود می‌رسد.

مرز چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر ۲ گذرگاه رسمی تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان است.

پارسال ۵۵۰ هزار زائر از شلمچه و ۲۳۷ هزار زائر از چذابه برای حضور در همایش جهانی پیاده روی اربعین به نجف اشرف و کربلای معلی عزیمت کردند.

بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران و نیز تقویم عراق، ۲۷ مهر روز اربعین است.

۷۱۵۸/ ۶۰۳۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)