40 هزار زائر در مواکب اوقاف کردستان پذیرایی شدند


40 هزار زائر در مواکب اوقاف کردستان پذیرایی شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از اطعام بیش از 40 هزار نفر زائر در سه موکب اهل سنت و اوقاف استان کردستان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: موکب امام خامنه‌ای در مرز خسروی، موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت و موکب سیدالشهدا روستای خسروآباد بیجار سه موکب اوقاف و امور خیریه کردستان هستند که در ایام اربعین به خدمت‌رسانی به زائران می‌پردازند.

وی افزود: موکب امام خامنه‌ای با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌های اردبیل، کرمانشاه و کردستان در مرز خسروی دایر شده و روزانه هفت هزار نفر در این موکب اطعام و پذیرایی می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت در شهر سنندج خروجی کرمانشاه دایر شده و در این موکب نیز روزانه چهار هزار نفر اطعام و پذیرایی می‌شوند و باگذشت نزدیک به یک هفته از فعالیت این مواکب تاکنون قریب به ۴۰ هزار نفر زائر از خدمات مواکب اوقاف و امور خیریه کردستان بهره‌مند شده‌اند.

وی عنوان کرد: تعداد ۴۰ نفر از کارکنان اوقاف، ماموستایان،هیات امناء و خدام اماکن متبرکه در این مواکب مشغول فعالیت هستند و خدمت‌رسانی تا چند روز بعد از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام کاروند یادآور شد: راهپیمایی اربعین یک نماد جهانی برای نمایش اتحاد و همدلی مسلمانان علیه ظلم، بی‌عدالتی و فساد است و نه‌تنها موجب افزایش معنویت و تطهیر روح زائران می‌شود موجبات دوستی و صمیمیت هرچه بیشتر بین مسلمانان را به وجود آورده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید