آینده درخشانی برای حوزه فضایی ایران پیش بینی می‌کنم


رئیس سابق آژانس فضایی قزاقستان با بیان اینکه مذاکرات ایران و قزاقستان برای توسعه همکاریهای فضایی انجام شده است، گفت: قزاقستان برای ساخت ماهواره‌بر و پرتاب ماهواره آماده همکاری است. طلعت موسی بایف با بیان اینکه من آینده درخشانی برای حوزه فضایی ایران پیش بینی می کنم، اظهار داشت: صرفنظر از اینکه ایران در حوزه فناوری فضایی...

آینده درخشانی برای حوزه فضایی ایران پیش بینی می‌کنم
رئیس سابق آژانس فضایی قزاقستان با بیان اینکه مذاکرات ایران و قزاقستان برای توسعه همکاریهای فضایی انجام شده است، گفت: قزاقستان برای ساخت ماهواره‌بر و پرتاب ماهواره آماده همکاری است.
طلعت موسی بایف با بیان اینکه من آینده درخشانی برای حوزه فضایی ایران پیش بینی می کنم، اظهار داشت: صرفنظر از اینکه ایران در حوزه فناوری فضایی مورد تحریم واقع شده است اما به طور مستقل و بدون هیچ کمکی به جایگاههای برتری در فناوری فضایی دست یافته است و ما از این بابت خوشحال هستیم.
این فضانورد با سابقه کشور قزاقستان، ادامه داد: برای آنکه آینده بهتری برای ایران فراهم شود، بهتر است که این کشور زمینه همکاری با دولتهایی مانند قزاقستان و روسیه را در حوزه فناوری فضایی فراهم کند تا به نتایج بهتری در این بخش، دست یابد.
رئیس سابق آژانس فضایی قزاقستان در مورد نحوه همکاری در حوزه فضایی، گفت: ما در پایتخت قزاقستان کارخانه بزرگی از مونثار و ساخت ماهواره بر داریم و امکان طراحی و ساخت ماهواره را نیز در این پایگاه داریم. این مجموعه در حوزه تست های لازم برای پرتاب ماهواره ها نیز با وجود لابراتورهای بزرگ، بسیار پیشرفته عمل می کند و نسبت به مجموعه های فضایی ژاپن و فرانسه چیزی کم ندارد.
وی افزود: در این راستا رئیس سازمان فضایی ایران نیز حدود دو هفته پیش در سفری که به قزاقستان داشتند، مذاکراتی با همتای قزاقستانی خود در زمینه همکاریهای فضایی داشتند و ما آینده خوبی را برای همکاری در این حوزه پیش بینی می کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...