مدیرعامل اولین اپراتور خصوصی پست ایران : شبکه‌ای برای تعامل فعالان پستی


مدیرعامل اولین اپراتور خصوصی پست ایران گفت: اولین اپراتور خصوصی پست کشور در نظر دارد فعالان پستی را از سراسر کشور دور هم جمع کند تا آن ها بتوانند در یک فضای تعاملی کم و کاستی های خود را بپوشانند. محمدحسن کرباسیان روز دوشنبه در آیین رونمایی از اولین اپراتور خصوصی پست ایران افزود: جمع‌آوری فعالان پستی بدون این است...

مدیرعامل اولین اپراتور خصوصی پست ایران :  شبکه‌ای برای تعامل فعالان پستی
مدیرعامل اولین اپراتور خصوصی پست ایران گفت: اولین اپراتور خصوصی پست کشور در نظر دارد فعالان پستی را از سراسر کشور دور هم جمع کند تا آن ها بتوانند در یک فضای تعاملی کم و کاستی های خود را بپوشانند.
محمدحسن کرباسیان روز دوشنبه در آیین رونمایی از اولین اپراتور خصوصی پست ایران افزود: جمع‌آوری فعالان پستی بدون این است که برندشان تغییر کند یا تحت تاثیر ما قرار بگیرد، اپراتور خصوصی پست کشور در نظر دارد شبکه‌ای را به وجود بیاورد تا شرکت‌های پستی با استفاده از آن بتوانند با استفاده از سایر اعضای این شبکه، کم و کاستی‌ها را از بین ببرند و خدمات بهتری ارائه دهند، تا الان نزدیک ۳۰ شرکت به ما پیوسته‌اند تا با ایجاد محیط تعاملی (شبکه فراپست) در چارچوب پروانه‌ای که به ما داده شده مذاکره و تعامل کنیم.
وی تصریح کرد: هدف دوم این است از نظر نرم‌افزاری و اتصال به تنظیم مقررات بستری را فراهم کند تا هم پاسخگوی سازمان تنظیم مقررات باشد، هم حق دولت پرداخت شود. جامعه ما کار پستی انجام می‌دهد اما هیچوقت بستری برای ساماندهی و ثبت و ضبط وجود نداشته است بنابراین تصمیم داریم این بستر را مهیا کنیم.
کرباسیان اضافه کرد: نرم‌افزاری را آماده کردیم تا هر فعال پستی بتواند به ما متصل شود و ما نیز جزئیات آن را برای رگولاتوری بفرستیم، البته حریم خصوصی داده‌ها به طور کلی رعایت شده و ما حتی خودمان هم نمی‌دانیم چه کسی چه چیزی را برای کسی ارسال می‌کند.
مدیرعامل پست اول بیان داشت: در همین راستا نرم‌افزاری آماده کردیم که فعالان به گونه‌ای با هم مرتبط شوند که بتوانند فرآیندهایی نظیر قبول، جمع‌آوری، آماده‌سازی، تجزیه و ارسال را به شکل تعاملی انجام بدهند.
وی کاهش قابل توجه در مصرف سوخت و هزینه‌ها و تحویل به موقع مرسولات را از مزایای استفاده از اپراتور خصوصی پست کشور برشمرد و گفت: شکستن انحصار در ارائه خدمات پستی و جلوگیری از تعطیلی کار فعالان پستی از دیگر مزایای این اپراتور است و ما خودمان را رقیب فعالان پستی نمی‌دانیم.
کرباسیان یادآور شد: ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال قابلیت کارهای پستی در کشور وجود دارد و حداکثر ۱۵درصد آن در اختیار دست اداره پست است و ۸۵ درصد در دست کسانی است که از آن‌ها شناختی نداریم، اگر بتوانیم این میزان را جذب کنیم در بخش‌های مختلف می‌توان به پیشرفت رسید. طبق آمار شهرداری، روزانه ۲۰ هزار تن بار از شهر تهران خارج می‌شود که وزن اغلب آن‌ها زیر ۳۰ کیلوگرم است و می‌توانند از طریق پست ارسال شوند.
آیین رونمایی و آغاز به کار رسمی پست اول با هدف نقش‌آفرینی در صنعت پست لجستیک با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نایب رئیس اتاق ایران و نمایندگان مجلس در اتاق ایران برگزار شد.
براساس وظایف تعیین شده، اولین اپراتور خصوصی پست کشور در نظر دارد فعالین پستی را از سراسر کشور جمع‌آوری کند بدون اینکه برندشان تغییر کند یا تحت تاثیر قرار بگیرد.
این اپراتور همچنین درصدد است شبکه‌ای را به وجود بیاورد تا شرکت‌های پستی با استفاده از آن بتوانند با استفاده از سایر اعضای این شبکه، کم و کاستی‌ها را از بین ببرند و خدمات بهتری ارائه دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا