وزیر ارتباطات: پست اول برای خدمت به مردم با پست دولتی رقابت کند


وزیر ارتباطات در آیین رونمایی از اولین اپراتور خصوصی پست کشور گفت: امیدوارم پست اول که امروز متولد شد و فعالیت خود را آغاز کرد، در رقابت با پست دولتی خدماتی در شان مردم ارائه دهد و بداند اگر رضایت مردم را جلب کند، به درآمد خوبی دست خواهد یافت. محمدجواد آذری جهرمی در جمع فعالان پستی، نمایندگان مجلس و مدیران حوزه فناوری...

وزیر ارتباطات: پست اول برای خدمت به مردم با پست دولتی رقابت کند
وزیر ارتباطات در آیین رونمایی از اولین اپراتور خصوصی پست کشور گفت: امیدوارم پست اول که امروز متولد شد و فعالیت خود را آغاز کرد، در رقابت با پست دولتی خدماتی در شان مردم ارائه دهد و بداند اگر رضایت مردم را جلب کند، به درآمد خوبی دست خواهد یافت.
محمدجواد آذری جهرمی در جمع فعالان پستی، نمایندگان مجلس و مدیران حوزه فناوری گفت: شنیدم که مدیرعامل اپراتور خصوصی پست در روز تولد این خدمت می‌گوید ما نمی‌خواهیم با پست رقابت کنیم. اتفاقا باید از همین روز اول کُری بخوانید که شرکت پست! می‌خواهم بازارت را بگیرم و خدمت بهتر به مردم بدهم. این اصلا ترس و نگرانی ندارد. این اپراتور به دنیا آمده تا خدمات‌دهی به مردم را به دست خودشان بسپارد.
وزیر ارتباطات اضافه کرد: شما نهاد اقتصادی هستید و می‌توانید در بزرگ شدن بازار اقتصاد پستی، قدم‌های بسیار خوبی بردارید و سرویس‌هایی به مردم بدهید که در شان‌ آن‌ها باشد. ما ادعا نداریم همه چیز خوب است و سر جای خودش قرار داد، اما همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد.
وی افزود: باید به نکته‌ای تاکید کنم؛ این‌که نمی‌توان فعالیت پست را آزاد سازی کرد و به بخش خصوصی سپرد، بعد نتیجه‌اش را از وزیر خواست. حتی زمانی که وزیر می‌خواهد رگولاتوی کند هم ایراداتی وارد می‌کنند. یک جاهایی ممکن است در اصل موضوع نیاز به اصلاحات باشد. ما باید یاد بگیریم که ناظر با اجرا کننده کار متفاوت است.
آذری جهرمی گفت: آقای فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در این نشست به مسئله واگذاری مخابرات و اشتباهاتی که در این خصوص انجام گرفت اشاره کرد و گفت «نباید بازش کنیم». به نظر من اتفاقا باید باز کرد و درباره مسائل این چنینی مفصل صحبت کنیم. اصل کار واگذاری مخابرات به بخش خصوصی اشتباه نبوده، شیوه‌اش ایراد داشته است. با کتمان کردن کار پیش نمی‌رود.
او اشاره کرد: دو سال است که وزیر هستم و لایحه‌های مختلفی مجلس می‌بریم تا اشکالاتی که در خصوصی‌سازی مخابرات بوده را جبران کنیم، چون اشکالات بازگو نشده و در حد گزاره سیاسی باقی مانده، کاری از پیش نمی‌رود.
وی اضافه کرد: نمی‌توان این مسئله را کتمان کرد که مخابرات از وقتی خصوصی‌سازی شده در تلفن ثابت، نسل نوین ارتباطات پرسرعت در کشور عقب‌گرد داشته و ما با مشکل مواجهیم. چرا نباید درباره خصوصی سازی صحبت کنیم؟ موقع انتقاد از وزیر می‌گویند زمان مقررات‌گذاری اما به او انتقاد می‌کنند.
جهرمی اشاره کرد: ما تاکید داریم داک و سیم مسی به دولت برگردد و به عنوان انفال عمومی مورد استفاده قرار گیرد. از طرف دیگر در حوزه رگولاتوری هم رگولاتور خوب داشته باشیم. برای رسیدن به این دو هدف، مجلس باید ورود کند.
امیدوارم پست اول که امروز متولد شد و فعالیت خود را به عنوان نهاد جدید آغاز کرد، مانند مدیران خوب و خوش فکری که دارد خدماتی در شان مردم ارائه بدهد و بداند اگر رضایت مردم را جلب کند به درآمد خوبی دست پیدا خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر