استقرار سامانه‌های پایش و مانیتورینگ سیار در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی


ملکی جهان گفت: بررسی وضعیت پوشش اپراتورهای تلفن همراه، پایش طیف فرکانسی و اندازه‌گیری سرریز سیگنال اپراتورهای کشور عراق در مسیرهای حرکت زائران با استفاده از خودروهای سیار پایش و مانیتورینگ رادیویی به طور مستمر انجام می‌شود.

استقرار سامانه‌های پایش و مانیتورینگ سیار در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزیبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا ملکی جهان مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب با اشاره به استقرار سامانه‌های پایش و مانیتورینگ سیار در مسیر حرکت زائرین اربعین حسینی (ع) منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه، چذابه و مهران گفت: کیفیت خدمات اپراتور‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در این مرز‌ها توسط سازمان تنظیم و مقررات رصد می‌شود.

او با اعلام این خبر افزود: به منظور صیانت از فضای فرکانسی و جلوگیری از تداخلات شبکه‌های رادیویی، بررسی وضعیت پوشش اپراتور‌های تلفن همراه، پایش طیف فرکانسی و اندازه‌گیری سرریز سیگنال اپراتور‌های کشور عراق در مسیر‌های حرکت زائران با استفاده از خودرو‌های سیار پایش و مانیتورینگ رادیویی بطور مستمر انجام می‌شود.

ملکی جهان افزود: همچنین در راستای تقویت پوشش اپراتور‌های تلفن همراه و جلوگیری از رومینگ ناخواسته در مسیر‌های منتهی به شهر‌ها و پایانه‌های مرزی، درایوتست و بررسی پوشش اپراتور‌های تلفن همراه در چند مرحله از ماه‌های گذشته انجام شده و در ایام اربعین نیز ادامه دارد.

او تصریح کرد: در سال جاری علاوه بر استقرار خودرو سیار پایش، این سامانه به تجهیزات ماهواره‌ای ارتباطات ثابت و دیتا مجهز شده است که برای پایداری ارتباطات در حوادث غیرمترقبه و بحران‌های احتمالی استفاده می‌شود.

ملکی جهان تاکید کرد: همچنین به منظور جلوگیری از رومینگ ناخواسته و تحمیل هزینه‌های اضافی اطلاع‌رسانی به زائرین اربعین حسینی (ع) این اقدامات در تمامی پایانه‌های مرزی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی