سیستم عامل هارمونی توانایی رقابت با iOS را پیدا می کند


رسانه کلیک – مقامات هواوی به تازگی اعلام کرده اند که سیستم عامل هارمونی طی 2 سال آینده قادر خواهد بود تا با iOS اپل رقابت کند. شرکت هواوی در اوایل سال جاری،  به فهرست سیاه تحریم های آمریکا پیوست. به موجب این تحریم، شرکت های آمریکایی حق انجام هیچ گونه مبادله با این شرکت چینی […] نوشته سیستم عامل هارمونی توانایی رقابت با iOS را پیدا می کند اولین...

رسانه کلیک – مقامات هواوی به تازگی اعلام کرده اند که سیستم عامل هارمونی طی 2 سال آینده قادر خواهد بود تا با iOS اپل رقابت کند.

سیستم عامل هارمونی توانایی رقابت با iOS را پیدا می کندسیستم عامل هارمونی توانایی رقابت با iOS را پیدا می کندسیستم عامل هارمونی توانایی رقابت با iOS را پیدا می کندسیستم عامل هارمونی توانایی رقابت با iOS را پیدا می کندسیستم عامل هارمونی توانایی رقابت با iOS را پیدا می کندسیستم عامل هارمونی توانایی رقابت با iOS را پیدا می کند

شرکت هواوی در اوایل سال جاری، به فهرست سیاه تحریم های آمریکا پیوست. به موجب این تحریم، شرکت های آمریکایی حق انجام هیچ گونه مبادله با این شرکت چینی را ندارند و متعاقبا هواوی نیز نمی تواند با کمپانی های آمریکایی از جمله گوگل، همکاری داشته باشد. به همین خاطر گوشی های هوشمند ساخته شده پس از تحریم، از سرویس های گوگل پشتیبانی نمی کنند.

با این وجود تنها چند هفته پس از تحریم، معلوم شد که هواوی از سال 2012 در حال فعالیت روی یک سیستم عامل پنهانی است. طبق گزارش های به دست آمده، اگر تحریم آمریکا ادامه پیدا کند، اولین گوشی هوشمند هواوی مجهز به سیستم عامل چینی روانه بازار خواهد شد. در واقع این شرکت، جدیدترین محصول خود به نام میت 30 را با سیستم عامل AOSP عرضه کرده که از سرویس گوگل پلی پشتیبانی نمی کند. البته باید خاطر نشان کرد که این سیستم عامل، هنوز برای استفاده در گوشی های هوشمند آماده نشده است.

منابع رسمی بر این عقیده هستند که سیستم عامل پنهانی هواوی، همان HarmonyOS بوده و ویژن TV آنر در حال حاضر از آن استفاده می کند. رن ژنگفی، مدیر ارشد هواوی در ماه سپتامبر ادعا کرده که طی دو سال آینده، سیستم عامل هارمونی قادر خواهد بود تا با سیستم عامل های مطرحی همچون iOS اپل رقابت کند. وی افزود که احتمالا آماده سازی این سیستم عامل در زمان کمتری صورت می گیرد، اما تمایلی به اعمال فشار روی کارکنان خود ندارد.

سیستم عامل هارمونی توانایی رقابت با iOS را پیدا می کند

سیستم عامل هارمونی توانایی رقابت با iOS را پیدا می کند

ظاهرا به سبب حذف سرویس های گوگل از گوشی های هوشمند هواوی، درآمد حاصل از فروش این محصولات تقریبا تا 10 میلیارد دلار کمتر از حد انتظار افت کرده است. با این حال این کمپانی چینی توانسته در نیمه اول سال 2019، به درآمد جمعی حدود 401.3 میلیارد یوان (58.3 میلیارد دلار) دست پیدا کند که 23.2 درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

هواوی اطمینان زیادی به سیستم عامل هارمونی دارد. البته ژنگفی آینده روشنی را در خصوص همکاری گوگل و هواوی پیش بینی کرده و امیدوار است که بتواند به همکاری با این کمپانی آمریکایی، به خصوص در زمینه نرم افزار، ادامه دهد.

Source: gizmochina

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی