خودروهای کارکرده، گران‌تر از همیشه!


خودروهای کارکرده، گران‌تر از همیشه!

اگر در بازار به دنبال خودروهای کارکرده باشید احتمالاً فهمیده‌اید که این دسته از خودروها به اندازه‌ی قبل ارزان‌قیمت نیستند. اگرچه همه می‌دانیم خودروهای صفرکیلومتر گران‌تر می‌شوند پس بالا رفتن قیمت خودروهای کارکرده نیز طبیعی خواهد بود. رویترز به نقل از ادموندز گزارش داده که متوسط قیمت یک خودروی 10 ساله در آمریکا برابر با... The post خودروهای...

اگر در بازار به دنبال خودروهای کارکرده باشید احتمالاً فهمیده‌اید که این دسته از خودروها به اندازه‌ی قبل ارزان‌قیمت نیستند.

خودروهای کارکرده، گران‌تر از همیشه!
اگرچه همه می‌دانیم خودروهای صفرکیلومتر گران‌تر می‌شوند پس بالا رفتن قیمت خودروهای کارکرده نیز طبیعی خواهد بود. رویترز به نقل از ادموندز گزارش داده که متوسط قیمت یک خودروی 10 ساله در آمریکا برابر با 8657 دلار است.

خودروهای کارکرده، گران‌تر از همیشه!
این قیمت نسبت به سال 2010 افزایش 75 درصدی را نشان می‌دهد. موضوع مهم‌تر اینکه افزایش قیمت یاد شده سه برابر بیشتر از افزایش قیمت خودروهای صفرکیلومتر است زیرا قیمت این خودروها در بازه‌ی زمانی مشابه تنها 25 درصد بیشتر شده است.

خودروهای کارکرده، گران‌تر از همیشه!
خب پس این افزایش قابل‌توجه قیمت خودروهای کارکرده تقصیر کیست؟ رویترز می‌گوید دلیل این امر را باید در رکود اقتصادی بزرگ جست‌وجو کرد. همین چند سال پیش بود که رکود اقتصادی باعث ورشکستگی کرایسلر و جنرال موتورز شد اما خب خودروسازان دیگری هم به دردسر افتادند زیرا میلیون‌ها آمریکایی شغل خود را از دست دادند.

خودروهای کارکرده، گران‌تر از همیشه!
داده‌ها نشان می‌دهد خودروسازان معمولاً حدود 16.5 میلیون خودرو را هر ساله در آمریکا به فروش می‌رساندند اما این موضوع در سال 2008 تغییر کرد و تنها 13.2 میلیون دستگاه خودرو در این کشور فروخته شد. این روند منفی تا سال 2009 ادامه یافت و حداکثر فروش خودرو در آن سال به 10.4 میلیون دستگاه رسید؛ اما در سال 2014 بود که فروش خودروها کاملاً احیا شد و یک‌بار دیگر به 16.5 میلیون دستگاه رسید.

خودروهای کارکرده، گران‌تر از همیشه!
با توجه به قوانین عرضه و تقاضا، جای تعجبی ندارد که خودروهای کارکرده گران‌تر از همیشه شده‌اند زیرا تعداد مدل‌های موجود در این بازار محدودتر است. متأسفانه این وضعیت به این زودی‌ها بهبود نخواهد یافت زیرا یکی از کارشناسان بازار می‌گوید تعداد خودروهای کارکرده با قیمت زیر 10 هزار دلار تا سال 2022 به حد نرمال نخواهد رسید.

خودروهای کارکرده، گران‌تر از همیشه!
این موضوع باعث می‌شود مشتریان در وضعیت بدی قرار گرفته و برخی از آن‌ها به دنبال خودروهایی با کارکرد زیاد باشند. اگرچه این خودروها قیمت کمتری دارند اما خب هزینه‌های سرویس و نگهداری بالایی خواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !