رویای گردش در بافت تاریخی یزد با خودروهایی از جنس تاریخ


رویای گردش در بافت تاریخی یزد با خودروهایی از جنس تاریخ

عصر خودرو- مدیر اولین شرکت گردشگری خودروهای کلاسیک در ایران با اشاره به ظرفیت بالای استان یزد به لحاظ تنوع و تعداد زیاد خودروهای کلاسیک، معتقد است پیوند این ظرفیت با گردشگری یزد می‌تواند ضمن رونق بیشتر گردشگری، ظرفیت‌های اقتصادی و تبلیغاتی مناسبی را برای این استان فراهم آورد.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،«محمد فلاح تفتی» به رکود گردشگری خودروهای کلاسیک در کشورمان اشاره و اظهار می‌کند: متاسفانه گردشگری با خودروهای کلاسیک به ویژه در سنوات اخیر به علت نوسانات سیاسی و اقتصادی در کشورمان دچار رکود شده و تقریباً کمتر گردشگران خارجی مانند سابق به این نوع گردشگری روی می‌آورند.

وی می‌گوید: البته در حالی این نوع گردشگری در کشورمان رو به افول است که روزگاری طرفداران زیادی به ویژه از کشورهای خارجی داشت.

این مسئول از نبود همکاری از سوی مسئولان برای اعطای مجوزهای این نوع گردشگری به عنوان یک مشکل اساسی یاد می‌کند و در این باره می‌گوید: مجوزهای برگزاری نمایشگاه‌ها، مسابقات رالی، همایش‌ها و رویدادهای مختلف به سختی توسط مسئولان اعطا می‌شود لذا کمتر می‌توان از ظرفیت‌ خودروهای کلاسیک نیز در حوزه‌های گردشگری، تبلیغات و حتی نشاط عمومی استفاده کرد ولی در عین حال امیدواریم با تغییر ریاست و سیاست‌های کمیته کلاسیک شاهد بهبود وضعیت در این حوزه باشیم.

وی در ادامه به ظرفیت بالای یزد در حوزه خودروهای کلاسیک اشاره و خاطرنشان می‌کند: هرچند اصفهان به عنوان پایتخت خودروهای کلاسیک کشورمان شناخته می‌شود ولی یزد نیز دارای ظرفیت قابل‌توجهی در رابطه با خودروهای قدیمی و کلاسیک است و در صورتی که شاهد اتحاد و همدلی مالکان این نوع خودروها در یزد باشیم، این استان می‌تواند با اصفهان در این حوزه برابری کند.

فلاح تفتی در رابطه با ظرفیت‌های متنوع خودروهای کلاسیک و قدیمی نیز اظهار می‌کند: این خودروها به دلیل طیف رنگ و جنبه های نوستالژی برای بسیاری از اقشار مردم جذابیت زیادی دارند به طوری استفاده از این خودروها در فعالیت‌های تبلیغاتی و جلب مردم به سمت یک رویداد تاکنون نتایج قابل توجهی داشته است.

وی اضافه می‌کند: بهره‌گیری از ظرفیت این خودورها در رابطه با تبلیغ رویدادهای مرتبط با حوزه گردشگری نیز بسیار موثر واقع شده که به عنوان نمونه می‌توان استقبال زیاد مردم از حضور این خودروها در جشنواره گردشگری «مهردانه» در سال گذشته را یاداور شد.

وی ظرفیت‌های این خودروها برای استفاده در بخش‌های دیگری مانند سینما را مورد اشاره قرار می‌دهد و تصریح می‌کند: با توجه به روی آوردن بیش از پیش سینماگران به ساخت فیلم‌های نوستالژی، این خودروها در سینما نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته‎اند و خوشبختانه در این رابطه اهتمام خاصی به ظرفیت‌های استان یزد در این بخش شده است به طوری در ساخت سریال‌های پرطرفداری همچون «شهرزاد» و «سردلبران» از خودروهای نوستالژی استان یزد استفاده شد.

این فعال گردشگری با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر و جدی‌تر به این ظرفیت‌ها در استان، خاطرنشان می‌کند: خودورهای کلاسیک در شهر کهنی مانند یزد بسیار می‌تواند در جذب گردشگران خارجی موثر واقع شود و گردشگری در بافت جهانی یزد با یک خودروی تاریخی، فرصتی کم‌نظیر را برای گردشگران خارجی فراهم آورد چرا که در کمتر کشور دنیا چنین زیرساخت و امکانی فراهم است.

وی ادامه می‌دهد: این که گردشگران در یزد می‌توانند سوار بر خودروهایی که شاید تنها یک نمونه از آن‌ها در دنیا باقی‌مانده باشد، در بافت‌های تاریخی گشت و گذار کنند، می‌تواند جنبه‌ی تبلیغاتی بسیار خوبی برای معرفی بیشتر یزد به جهانیان را فراهم کند.

مدیر اولین شرکت ایرانی فعال در زمینه گردشگری خودروهای کلاسیک با اشاره به اهمیت پیوند گردشگری با خودروهای کلاسیک به ویژه در شهری مانند یزد، می‌گوید: این پیوند در صورت حمایت مسئولان به ویژه در زمینه صدور مجوزها می‌تواند به ظرفیت اقتصادی و تبلیغاتی مناسبی برای یزد تبدیل شود.

فلاح تفتی در پایان از ظرفیت خودروهای کلاسیک برای ساخت کلیپ‌های عروسی، جشن‌ها و مراسم‌های تشریفاتی نیز می‌گوید و یادآور می‌شود: این خودروها با وجود خاص و نوستالژی بودن، طرفداران زیادی در دنیا دارد به طوری که بسیاری از شخصیت‌های معروف از خوانندگان، بازیگران و سلبریتی‌ها تا مسئولان نیز از طرفداران خودروهای کلاسیک هستند و همین مسئله می‌تواند پای افرادی مشهور را به یزد باز کند.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معبد در میان ابرها و قدیمی ترین شهر آسمان خراش ها در جهان: تصاویر اماکن تاریخی در کشور...