اصلاح سهمیه‌های کنکور در طرح «مرکز پژوهش‌های مجلس»


اصلاح سهمیه‌های کنکور در طرح «مرکز پژوهش‌های مجلس»
عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به موضوع سهمیه‌های کنکور سراسری و تخلفاتی که در این زمینه صورت می‌گیرد، گفت: تخلفات و مشکلات کنکور در طرحی که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه می‌شود بررسی و اصلاح خواهد شد.

سیدحمایت میرزاده عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به موضوع سهمیه‌های کنکور سراسری و تخلفاتی که در این زمینه صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در این راستا به مرکز پژوهش‌های مجلس مأموریت داده‌ایم که طرحی را برای برطرف کردن مشکلات کنکور طراحی کند، در این طرح صفر تا صد مشکلات از جمله آزمون‌ها، نوع سنجش دانش‌آموزان، سؤالات کنکور و سهمیه‌ها بررسی خواهد شد و مشکلات این حوزه بازنگری و برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از سهمیه‌های کنکور غیرعادلانه هستند، اظهار داشت: در طرح مرکز پژوهش‌های مجلس سهمیه‌های ورود به دانشگاه تجدیدنظر می‌شوند و خطاهای این موارد رفع خواهد شد.

میرزاده اظهار داشت: به تازگی خبرهایی منتشر شده است مبنی بر اینکه افرادی در دوره کارشناسی در رشته دامپزشکی پذیرفته شده‌اند و پس از ورود به دانشگاه با استفاده از سهمیه‌های خاص وارد رشته‌های بهتری مانند پزشکی می‌شوند که این موضوع قابل قبول نیست و ما با این موضوع مخالفیم.

وی در پایان گفت:‌این مشکلات باید از لحاظ قانونی بررسی شوند و مواردی که با قانون مغایرت دارند اصلاح شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی