به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ صیادی در شورای هماهنگی این سازمان ،اظهار کرد: 16 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده از سیل در این استان پرداخت شد.

او با بیان اینکه سیل فروردین 98همه بخش‎‌های کشاورزی را درگیر کرد، افزود: پرداخت غرامت به کشاورزان سیلزده استان هفت مرحله شامل بازدید و تعیین حجم خسارت، تصویب در کمیته ‌تخصصی شهرستان ها ، تایید توسط پژوهشگاه فضایی، تایید توسط ثبت احوال، تصویب در کارگروه استان، معرفی به ‌بانک و پرداخت دارد که این مراحل در حال پیگیری است.

صیادی تصریح کرد: تاکنون 30 هزار و 800 پرونده در سامانه سجاد به عنوان کشاورز خسارت دیده ثبت و ضبط شده که در مجموع بیش از ‌‌100 میلیارد تومان به خسارت دیدگان پرداخت خواهیم کرد.

او گفت: تاکنون حدود 16 میلیارد تومان به 4800 کشاورز خسارت دیده ‌از سیل در لرستان پرداخت کردیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی لرستان ‌ خاطر نشان کرد: بطور میانگین به هر کشاورز بین 3 تا 3.5 میلیون تومان پرداخت شده است.

او با بیان اینکه حدود 30 میلیارد تومان ‌تسهیلات ارزان قیمت به بانک های عامل معرفی کرده ایم،‌ یادآور شد: تاکنون 8 میلیارد و 800 میلیون تومان به 2200 بهره ‌بردار لرستانی خسارت دیده از سیل تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است.‌

صیادی یادآورشد: در این دو مرحله خیلی کارهای دیگر انجام شده و تمامی همکاران ما طبق مسئولیتشان درگیر تهیه مدارک و شواهد کشاورزان و بهره برداران خسارت دیده از سیل بوده اند.‌