ثبت ملی پنج اثر تاریخی در بروجرد


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این آثار ثبت شده شامل حمام قشلاق، امامزاده ابوالحسین(ع)، امامزاده زواریجان، حمام روستای برده بل و خانه قاضی زاده می باشند. حجت الله یارمحمدی افزود: درشهرستان تاریخی و مذهبی بروجرد تاکنون 400 اثر تاریخی شناسایی شده که […] نوشته ثبت ملی پنج اثر تاریخی...

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این آثار ثبت شده شامل حمام قشلاق، امامزاده ابوالحسین(ع)، امامزاده زواریجان، حمام روستای برده بل و خانه قاضی زاده می باشند.

حجت الله یارمحمدی افزود: درشهرستان تاریخی و مذهبی بروجرد تاکنون ۴۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد تاکنون ۱۹۵ اثر ثبت ملی شده است.

وی اظهار داشت: آثار تاریخی شناسایی شده شامل خانه ها و اشیای تاریخی، تپه و حمام تاریخی است که همه ساله مورد بازدید گردشگران و مسافران فراوان قرار می گیرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد با اشاره به اینکه حدود ۲۸۰ هکتار از وسعت این شهر بنای تاریخی است، ادامه داد: مرمت و حفاظت از آثار تاریخی توسط ستاد بازافرینی با نظارت میراث فرهنگی شهرستان انجام می‌شود.

یارمحمدی یادآور شد: کار مرمت بناهای تاریخی اقدامی مستمر بوده و براساس اولویت بناهای در معرض خطر عملیات نجات بخشی و استحکام بخشی آن انجام می‌شود.

وی مجموع آثار تاریخی شناسایی شده شهرستان بروجرد را ۴۰۰ اثرعنوان کرد و افزود: مقدمات ثبت ۱۰ بنای تاریخی و ارزشمند دیگر نیز در حال انجام است.
یارمحمدی گفت: تاکنون در بروجرد ۲ میراث معنوی و یک میراث طبیعی ثبت شده است.
وی اضافه کرد: مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی برعهده سازمان میراث فرهنگی است و براساس اولویت بناهایی دارای موقعیت اضطراری بهسازی و بازسازی می‌شود.

ثبت ملی پنج اثر تاریخی در بروجرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک