گزارش تصویری ایتنا: بهترین دوربین‌ های اکشن جهان


گزارش تصویری ایتنا: بهترین دوربین‌ های اکشن جهان

ایتنا - دوربین‌های ورزشی برخلاف سایر دوربین‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که می‌توانند به کلاه کاسکت ها، اتومبیل‌ها و تخته‌های اسکی متصل شوند. آن‌ها بسیار کوچک و درعین‌حال سرسخت هستند و کار با آن‌ها بسیار ساده است.

دوربین ورزشی یا اکشن کمرا این روزها به دلیل کارایی فراوان و قیمتی مناسبی که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است به همین دلیل به معرفی 10 دوربین برتر این دسته پرداخته شده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از techradar، دوربین‌های ورزشی برخلاف سایر دوربین‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که می‌توانند به کلاه کاسکت ها، اتومبیل‌ها و تخته‌های اسکی متصل شوند. آن‌ها بسیار کوچک و درعین‌حال سرسخت هستند و کار با آن‌ها بسیار ساده است. همچنین لنز این دستگاه‌ها دنیای اطراف را با کیفیت بالا ضبط می‌کند. در اینجا به معرفی 10 دوربین ورزشی برتر جهان می‌پردازیم.

GoPro Hero8 Black
این دوربین 126گرمی می‌تواند ویدیوهای 4K را به‌صورت 60 فریم بر ثانیه و ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 240 فریم بر ثانیه ضبط کند و باتری در نظر گرفته شده برای آن نیز 1220 آمپر بر ساعت است. این دوربین از لحاظ تثبیت تصویر بسیار قوی است و بازوهای پیش‌فرض بسیار مناسبی دارد. علاوه بر این میکروفون این دوربین نیز بسیار قوی است. بااین‌حال عملکرد آن در حالت نور کم ضعیف بوده و کیفیت تصاویر چندان چنگی به دل نمی‌زند.

DJI Osmo Action
این دوربین 134 گرمی می‌تواند ویدیوهای 4K را به‌صورت 60 فریم بر ثانیه و ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 240 فریم بر ثانیه ضبط کند و باتری در نظر گرفته شده برای آن نیز یک تا دو ساعت است. از قابلیت‌های مثبت آن می‌توان به مانیتور رنگی روبه‌جلو، تثبیت حرکت مناسب و تولید رنگ غنی یاد کرد. بااین‌حال این دوربین برای ویدیوهای HDR از تثبیت حرکت برخوردار نیست و استریم زنده نیز ندارد.

GoPro Hero7 Black
این دوربین 118 گرمی می‌تواند ویدیوهای 4K را به‌صورت 60 فریم بر ثانیه و ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 240 فریم بر ثانیه ضبط کند. از نقاط مثبت این دوربین می‌توان به کیفیت تصاویر و ویدیوهای 4K اشاره کرد و سیستم HyperSmooth به‌کاررفته در آن نیز بسیار مؤثر عمل می‌کند. بااین‌حال این دوربین با دستورات صوتی مشکل دارد و برخی مواقع صفحه‌نمایش آن پاسخگو نیست.

Yi 4K+ Action Camera
این دوربین 93 گرمی می‌تواند ویدیوهای 4K را به‌صورت 60 فریم بر ثانیه و ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کند. عمر باتری این دوربین تا 2 ساعت است و از نقاط قوت آن می‌توان به کیفیت بالای ویدیوهای 4K و تصاویر RAW و JPEG اشاره کرد. بااین‌حال موقعیت‌های مکانی ویدیوها ضبط‌شده با GPS تگ گذاری نمی‌شوند و از لحاظ بدنه به‌هیچ‌وجه در برابر رطوبت و آب مقاوم نیست.
گزارش تصویری ایتنا: بهترین دوربین‌ های اکشن جهان

GoPro Hero7 Silver
این دوربین 118 گرمی می‌تواند ویدیوهای 4K را به‌صورت 30 فریم بر ثانیه و ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. عمر باتری آن نیز 1 تا 3 ساعت است. از نقاط مثبت این دوربین می‌توان به کیفیت ویدیو 4K مناسب و استفاده آسان اشاره کرد. و بااین‌حال صفحه‌نمایش این دوربین ممکن است برخی اوقات با تأخیر همراه باشد و کنترل ضبط تصویر آن محدود است.

Sony RX0 II
این دوربین 132 گرمی می‌تواند ویدیوهای 4K را به‌صورت 30 فریم بر ثانیه و ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کند و عمر باتری آن در حدود 2 ساعت است. مشخصات داخلی این دوربین بسیار چشمگیر است و از صفحه‌نمایش مفصلی برخوردار است. بااین‌حال قیمت 698 دلاری این دوربین برای همه قابل‌خرید نیست.

Olfi One.Five Black
این دوربین 60 گرمی می‌تواند ویدیوهای 4K را به‌صورت 30 فریم بر ثانیه و ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کند و عمر باتری آن یک ساعت است. سیستم منوی این دوربین بسیار آسان است و کیفیت تصویر خیره‌کننده‌ای دارد. بااین‌حال اکسسوری های این دوربین ارزان به نظر می‌رسد و نرم‌افزار آن هم بسیار بدوی است.

Yi 4K Action Camera
این دوربین 94 گرمی می‌تواند ویدیوهای 4K را به‌صورت 30 فریم بر ثانیه و ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کندو باتری آن تا 2 ساعت جوابگو است. بااین‌حال کیفیت تثبیت این دوربین 129 دلاری می‌توانست بهتر باشد.

TomTom Bandit
این دوربین 190 گرمی می‌تواند ویدیوهای 4K را به‌صورت 15 فریم بر ثانیه و ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کندو باتری آن با هر بار شارژ تا 3 ساعت جوابگو است. استفاده از این دوربین بسیار ساده است اما نسبت به رقبایش سنگین‌تر است و برای ضد آب شدن نیازمند کاور جداگانه است.

Olympus TG-Tracker
این دوربین 180 گرمی می‌تواند ویدیوهای 4K را به‌صورت 30 فریم بر ثانیه و ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 240 فریم بر ثانیه ضبط کندو باتری آن با هر بار شارژ تا 3 ساعت جوابگو است. این دوربین از حس‌گر حرکتی و GPS برخوردار است اما صفحه‌نمایش آن چرخش ندارد و نرم‌افزار آن نیز نیازمند بهبود است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق