مرسوله پستى جابه جا می‌شوند


مرسوله پستى جابه جا می‌شوند

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد حسین فلاح جوشقانی امروز در مراسم رونمایی از اولین اپراتور خصوصی پست کشور که در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با بیان اینکه مقوله پست مظلوم واقع شده و تا کنون نگاه جدی به آن نداشته ایم اظهارکرد: عرصه پست بسیار پیچیده است و نگاه ویژه ای می طلبد و نمود این جمله را می توان در این موضوع دید که چندین سال...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد حسین فلاح جوشقانی امروز در مراسم رونمایی از اولین اپراتور خصوصی پست کشور که در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با بیان اینکه مقوله پست مظلوم واقع شده و تا کنون نگاه جدی به آن نداشته ایم اظهارکرد: عرصه پست بسیار پیچیده است و نگاه ویژه ای می طلبد و نمود این جمله را می توان در این موضوع دید که چندین سال طول کشیده تا بتوانیم ظهور اپراتورهای پستی و آزادسازی خدمات پستی را داشته باشیم.”جابه جایى ٣.۵ تا ۶میلیارد مرسوله پستى در سال/ کمتر از ١۵درصد مرسوله‌هاى پستى به صورت رسمى جابه جا مى‌شود”

فلاح ادامه داد: سالانه بین ٣.٥ تا ٦میلیارد مرسوله پستی جابه جا می شود که حدود ٧٠٠ تا ٨٠٠میلیون آن مربوط به شرکت ملی پست است و این یعنی کمتر از ١٥درصد مرسوله های پستی به صورت رسمی جابه جا می شوند.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: همانطور که انتظار داریم اپراتورها نسبت به خدماتشان متعهد باشند، ما نیز در قبال تعهداتی که می دهیم متعهد هستیم؛ ارائه خدمات پستی به عهده وزارت ارتباطات است و درخواست ما این است که سایر دستگاه های دولتی مرتبط با حوزه پست هم با ما در این عرصه همکاری کنند.

یکی از مهمترین اقدامات مورد تاکید دولت در دوره های اخیر، اتوماسیون سازی و الکترونیک کردن بسیاری از امور اداری می باشد. اداره پست جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با سرعت خوبی در حال اتوماسیون سازی و غیر حضوری کردن خدمات خود می باشد. یکی از خدماتی که در گذشته با سختی فراوانی انجام می شد و امروزه به صورت غیر حضوری و ساده تر درآمده است، امکان پیگیری مرسولات پستی می باشد. در جدیدترین اقدام اداره پست ایران، شاهد رونمایی از سامانه ای بوده ایم که برای پیگیری مرسولات پستی طراحی شده است و افراد می توانند با استفاده از آن، در هر لحظه وضعیت بسته پستی خود را مشاهده کرده و در صورت بروز مشکل، نسبت به رفع آن اقدام نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با سامانه پیگیری مرسوله پستى بیشتر صحبت کرده و نحوه ورود و استعلام مرسولاتمان را در این سامانه آموزش دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش