Intel یک شیوه عجیب را برای رقابت با AMD انتخاب کرده است؛ به نفع کاربران و به ضرر رقیب


Intel یک شیوه عجیب را برای رقابت با AMD انتخاب کرده است؛ به نفع کاربران و به ضرر رقیب

رقابت بین AMD و Intel با ورود پردازنده‌های Ryzen به شدت بالا گرفته است؛ اینتل در عرضه نسل دهم کلاس دسکتاپ خود تعلل کرده و ای‌ام دی نیز با قیمت مناسب و بازاریابی بدون رقیب، بخش بزرگی از این بازار را تصاحب کرده است. هر دو شرکت به فکر رو کردن یک برگ برنده برای برد در این بازار پر سود هستند. اما اقدام جدید Intel در راستای این رقابت مقداری عجیب به نظر...

رقابت بین AMD و Intel با ورود پردازنده‌های Ryzen به شدت بالا گرفته است؛ اینتل در عرضه نسل دهم کلاس دسکتاپ خود تعلل کرده و ای‌ام دی نیز با قیمت مناسب و بازاریابی بدون رقیب، بخش بزرگی از این بازار را تصاحب کرده است. هر دو شرکت به فکر رو کردن یک برگ برنده برای برد در این بازار پر سود هستند. اما اقدام جدید Intel در راستای این رقابت مقداری عجیب به نظر می‌رسد.

به گزارش AdoredTV، کمپانی Intel حاضر شده است تا از بخش بسیار بزرگی از سود خود صرف نظر کرده و آن را خرج رقابت با AMD کند. این دو کمپانی به صورت مشترک در بازارهای دسکتاپ، سرور و لپ تاپ با یکدیگر در رقابت هستند؛ هرچند که همچنان بخش اعظم هر سه بازار در اختیار اینتل قرار دارد، اما این شرکت نگران از قدرت گرفتن AMD است. در این صورت سهم اینتل به صورت سالانه از این بازار کاهش خواهد یافت. در نتیجه تنها راه مقابله با افزایش سهم AMD، با کاهش قیمت است.

در واقع اینتل خواهان برهم زدن تعادل این بازار بسیار گسترده است، چراکه همچنان به توسعه نسل دهم خود مشغول بوده و ظاهراً امکان عرضه آن در کوتاه مدت را ندارد. به گزارش AdoredTV کمپانی Intel قصد دارد تا با توجه به درآمد بسیار زیاد خود، تخفیف و کاهش قیمت‌های بسیار گسترده‌ای را در محصولات خود اعمال کند. این شرکت با کاهش قیمت بسیار گسترده، قصد بازپس‌گیری سهم از دست رفته خود از بازار را دارد.

Intel یک شیوه عجیب را برای رقابت با AMD انتخاب کرده است؛ به نفع کاربران و به ضرر رقیب

تخفیف‌های این کمپانی و کاهش قیمت‌های گسترده، تا مرز 3 میلیارد دلار پیش خواهد رفت. این رغم بسیار بزرگی است که می‌تواند وضعیت بازار را به شدت تکان داده و دستاوردهای AMD را به خطر بیندازد. شاید از خود بپرسید که این کاهش قیمت بسیار گسترده، می‌تواند شرایط اینتل را متزلزل کرده و از ارزش سهام آن بکاهد؛ خیر، این‌طور نخواهد بود. به گفته AdoredTV درآمد سال 2018 کمپانی AMD برابر با تنها یک دهم از این مبلغی است که اینتل در راستای کاهش قیمت پردازندها های خود در نظر گرفته است.

روند کاهش قیمت Intel چه زمانی آغاز خواهد شد؟ این روند از همین حالا هم آغاز شده است! در زمان معرفی پردازنده‌های Cascade-Lake X شاهد این نکته بودیم که این کمپانی بین 50 تا 60 دلار کاهش قیمت را به ازای هر هسته به نسبت نسل قبل در نظر گرفته است. در واقع شما می‌توانید یک پردازنده 16 هسته‌ای را به قیمت یک تراشه 8 هسته‌ای سابق خریداری کنید. این مورد تنها در بخش پردازنده‌های Core X بوده و قطعاً در پردازنده‌های دسکتاپ میانی (MSDT) و لپ تاپ نیز شاهد آن خواهیم بود.

به هر حال این رقابت به نفع کاربران تمام شده و شاید باید از AMD ممنون باشیم که Intel را ناچار به چنین کاهش قیمتی کرده است. رقابت در تمام سطوح، چه در دنیای سخت افزار و چه در موارد دیگر از جمله خودرو سازی و ... می‌تواند به نفع کاربر و مصرف کنندگان تمام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق