جلسات تفسیر قرآن با حضور مفسران برجسته برگزار شود/ همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد با مراکز حوزوی در حوزه قرآنی و علوم دینی


جلسات تفسیر قرآن با حضور مفسران برجسته برگزار شود/ همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد با مراکز حوزوی در حوزه قرآنی و علوم دینی

حجت‌الاسلام تاجیک ورامینی با بیان اینکه گسترش جلسات تفسیر قرآن در مساجد از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: گام بعدی در برگزاری این جلسات، استفاده بیشتر از مفسران آموزش‌دیده در زمینه تفسیر است.

حجت الاسلام «علی اصغر تاجیک ورامینی» در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه در روایات آمده است که مساجد برای نشر مفاهیم قرآن بنا شده اند «انما نصبت المساجد للقرآن»، یادآور شد: اجرای هر طرح و برنامه ای در مساجد باید پیوست قرآنی داشته باشد تا به این صورت دانش مردم نسبت به این کتاب انسان ساز بیشتر شود.

امام جماعت مسجد لرزاده در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح تلاوت نور موجب انس بیشتر مردم با قرآن شده است، گفت: برگزاری جلسات تفسیر قرآن که عمدتا با سخنرانی ائمه جماعات مساجد انجام می شود اتفاق مهم دیگر در راستای گسترش معارف قرآنی در کشور است که باید گسترش کمی و کیفی یابد.

وی با بیان اینکه گسترش جلسات تفسیر قرآن در مساجد از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: گام بعدی در برگزاری این جلسات استفاده بیشتر از مفسران آموزش دیده این زمینه تفسیر است تا پس از موفقیت در کمیت، شاهد ارتقای سطح کیفی این جلسات نیز باشیم.

تاجیک گفت: حوزه های علمیه و مراکز تخصصی حوزوی اقدامات خوبی برای تربیت تخصصی مفسر داشته اند و با همکاری مراکز و سازمان های حوزه تبلیغ همچون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و سازمان تبلیغات اسلامی، مفسران را در ایام تبلیغ به برخی از مساجد کشور اعزام می کنند.

وی با اشاره به انتقاد حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در خصوص کم توجهی به قرآن در دروس حوزه های علمیه، گفت: اگر آموزش قرآن جزو برنامه های ثابت و ضروری مدارس علمیه باشد حتما دانش طلاب در این زمینه افزایش می یابد و با آغاز فعالیت این گروه در مساجد، می توان از کیفیت بالای جلسات تفسیر قرآن در این خانه های خدا مطمئن شد.

امام جماعت مسجد لرزاده در پایان خاطرنشان کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد همکاری خوبی با مراکز حوزوی در زمینه تعلیم ائمه جماعات در حوزه قرآنی و علوم دینی دارد که باید آموزش ارائه تفسیر درست قرآن و بیان احکام شرعی جزو الویت های این آموزش ها باشد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته