چربی سوزی زومبا بیشتر است یا تی آر ایکس و پیلاتس، با کدام سریع تر لاغر می شویم؟


چربی سوزی زومبا بیشتر است یا تی آر ایکس و پیلاتس، با کدام سریع تر لاغر می شویم؟

چربی سوزی یکی از بهترین راه ها برای لاغر شدن است. اگر شما هم دچار اضافه وزن شده اید و نمی دانید…

چربی سوزی یکی از بهترین راه ها برای لاغر شدن است. اگر شما هم دچار اضافه وزن شده اید و نمی دانید کدام ورزش چربی شوزی بیشتری دارند و بهتر شما را لاغر می کنند با ما همراه شوید

بهترین ورزش برای چربی سوزی و لاغری چیست؟

مدت هاست از اضافه وزن موضعی در ناحیه شکم و پهلو رنج می برید و می خواهید با افرایش فعالیت بدنی تان اندامی متناسب داشته باشید؟ شاید هم وقتی روی ترازو می روید از وزنتان راضی هستید یا وقتی جلو آینه قرار می گیرید، با تصویر خودتان مشکلی ندارید ولی می خواهید ورزش کنید تا جلوی اضافه وزن را در آینده بگیرید؟
در این شرایط سراغ چه نوع ورزشی می روید؟ شاید تا چند سال پیش فقط ایروبیک و بدن سازی بهترین ورزش های تناسب اندام به شمار می آمدند، ولی امروزه انواع و اقسام کلاس های ورزشی از زومبا گرفته تا تی آر ایکس و یوگا و... در باشگاه ها برگزار می شود و حالا سوال اینجاست که کدامیک از این ورزش ها زودتر می تواند شما را به هدفتان برساند و اندامی مناسب برایتان بسازد؟

بیشتر بدانید : چربی سوزی شکم و پهلو با چند راه ساده!

چربی سوزی و لاغری با تی آر ایکس
چربی سوزی زومبا بیشتر است یا تی آر ایکس و پیلاتس، با کدام سریع تر لاغر می شویم؟

ورزش کردن با طناب این روزها محبوب نشده بلکه از قرن 19 میلادی روی بورس بوده است. اولین بار رندی هتریک، تکاور نیروی دریایی آمریکا بود که حرکات ورزشی Total Resistance Exercise را ابداع کرد. اصول کلی این روزش شامل انجام یکسری حرکات بدنی همراه با تسمه و بندهای خاص است و ورزشکار برای انجام این حرکات باید از نیروی بدنی اش کمک بگیرد.
اما مساله اصلی اینجاست که شاید تی آر ایکس به تنهایی نتواند باعث کاهش وزن دلخواه شود و لازم است که حتما در کنار تی آر ایکس، یک ورزش هوازی از جمله پیاده روی، دویدن و تردمیل را هم امتحان کنید تا بتوانید به وزن دلخواهتان برسید. یکی از فواید اصلی این ورزش آن است که به شما کمک می کند تا بدنی انعطاف پذیر پیدا کنید و تعادل بدنی تان به شکل قابل ملاحظه افزایش پیدا کند.
یکی دیگر از محاسن ورزش تی آر ایکس این است که ورزشکار را کمتر از سایر فعالیت های بدنی در معرض خطر آسیب های ورزشی قرار می دهد چون قرار نیست در این ورزش دنبل بزنید، تی آر ایکس تاثیری روی افزایش حجم عضلاتتان ندارد. اتفاقا برعکس! مطالعاتی که اخیرا انجام شده است نشان می دهد این فعالیت ورزشی می تواند توان عضلانی ورزشکار و حجم ماهیچه های او را به اندازه ورزش ها و تمرین هایی که با وزنه انجام می شود، بهبود بدهد و از این نظر کاملا با وزنه زدن قابل رقابت است.
اگر پیش از این آسیبی به کمرتان وارد شده است حتما پیش از شروع ورزش تی آر ایکس، با یک متخصص پزشکی ورزشی مشورت کنید و تحت معاینه قرار بگیرید و ببینید که آیا اصلا برای انجام تی آر ایکس آماده هستید یا خیر. فراموش نکنید که این ورزش به نیروی زیادی در ناحیه میان تنه نیاز داشته و به کمر و شکم فشار می آورد.
اگر قصد لاغر شدن دارید، علاوه بر تمرکز بر ورزش تی آر ایکس، یک فعالیت بدنی هوازی را نیز شروع کنید.


بیشتر بدانید : چربی سوزی سریع با 15 روش!!

چربی سوزی و لاغری با زومبا
چربی سوزی زومبا بیشتر است یا تی آر ایکس و پیلاتس، با کدام سریع تر لاغر می شویم؟

در حال حاضر زومبا از محبوب ترین برنامه های فیتنسی و تناسب اندام در دنیا محسوب می شود که توسط یک طراح حرکات موزون کلمبیایی در طول سال های 1990 ابداع شده است. در زومبا علاوه بر یکسری حرکات موزون، حرکاتی نظیر اسکات، لانژ و... را نیز گنجانده اند. هم اکنون بیش از 15 میلیون نفر در بیش از 180 کشور دنیا به طور هفتگی در کلاس های آموزشی زومبا شرکت می کنند.
بهره گیری از حرکات موزون و پرانرژی بودن این ورزش یکی از دلایل اصلی محبوبیت روزافزون این نوع فعالیت بدنی بین مردم به شمار می آید. چون بیشتر از اینکه شبیه ورزش باشد، یک نوع سرگرمی مفرح و شادی بخش است.
زومبا جزو ورزش های هوازی یا ایروبیک تقسیم بندی می شود. با این حال اگر می خواهید در این ورزش به موفقیت برسید باید عضلات قوی و انعطاف پذیری بالایی داشته باشید.
زومبا می تواند انتخابی خوب برای افرادی باشد که قصد چربی سوزی و لاغری دارند چون کالری سوزی به دنبال انجام حرکات زومبا نسبتا بالاست به عنوان مثال شما با انجام 15 دقیقه حرکات زومبا می توانید چیزی حدود 150 کالری بسوزانید. با این حال پیش از شروع این ورزش برای رسیدن به وزن ایده آل باید یک سری نکات را به دقت رعایت کنید.
به خصوص اگر دچار بیماری هایی نظیر بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و دردهای مفصلی هستید. اگر فرد به دیابت مبتلا باشد، یا از سایر بیماری متابولیک رنج ببرد و یا آسیبی در زانو، مچ پا و... داشته باشد می تواند انواع دیگر ورزش زومبا مثل زومبای طلایی یا زومبای آبی را امتحان کند.
همچنین داشتن کفش مناسب برای انجام حرکات زومبا از اهمیت بالایی برخوردار است چون این ورزش هم شدت بالایی دارد و هم ترکیبی از حرکات جانبی مکرر است. بنابراین موقع ورود به کلاس زومبا باید کفش مخصوص پیاده روی تان را کنار بگذارید و از یک کفش نرم استفاده کنید تا به خودتان آسیب نزنید.


بیشتر بدانید : زومبا ( بهترین ورزش برای لاغری ) و 11 نکته که باید در موردش بدانید!

چربی سوزی و لاغری با پیلاتس
چربی سوزی زومبا بیشتر است یا تی آر ایکس و پیلاتس، با کدام سریع تر لاغر می شویم؟

حرکات ورزشی پیلاتس اولین بار در اوایل قرن بیستم میلادی توسط جوزف پیلاتس ابداع شد و به سرعت در جهان به ویژه کشورهایی مثل آمریکا و کانادا رواج پیدا کرد. به طوری که براساس آمارهای منتشر شده تا سال 2005 میلادی بیش از 11 میلیون نفر از آمریکایی ها به این ورزش می پرداختند و تا آن زمان 14000 مربی به طور حرفه ای به آموزش پیلاتس در این کشور مشغول بودند.
جوزف پیلاتس پژوهشگر فرهنگ ورزشی بود و در خانواده ای ورزشکار در موشن گلادباخ آلمان به دنیا آمد. پدر او یک ژیمناستیک کار شناخته شده بود که جوایز جهانی نیز کسب کرده و مادرش طبیعت گرا بود.
او از دوران کودکی با انواع و اقسام ورزش های شرقی و غربی از جمله مدیتیشن و یوگا، ژیمناستیک، بوکس، کشتی و ورزش های سنتی یونانی آشنا شد. پیلاتس در کتاب خود با عنوان «بازگشت به زندگی از طریق کنترولوژی» پیلاتس را هنر انجام یکسری حرکات کنترل شده معرفی می کند که باید به عنوان تمرین ورزشی و نه یک روش درمانی در نظر گرفته شود.
او می گوید با انجام حرکات پیلاتس به مرور زمان انعطاف پذیری و استقامت کل بدن بالا می رود. این ورزش نیازمند توجه به شیوه تنفس، تمرکز بر ناحیه مرکزی بدن، بهبود هماهنگی عضلات و افزایش تعادل بدن است.
حرکات ورزشی پیلاتس یکی از بهترین فعالیت های بدنی است که به افراد چاق، دارای اضافه وزن یا آنهایی توصیه می شود که از درد کمر و ضعف عضلات شکمی رنج می برند. هر چند این ورزش به خودی خود نمی تواند کاهش وزن شدیدی ایجاد کند اما بسته به شدت انجام حرکات ورزشی، می تواند به چربی سوزی کمک کند.
تخمین زده می شود که فرد با انجام حرکات پیلاتس در سطوح پیشرفته در هر 5 دقیقه حدود 30 کالری می سوزاند. بنابراین انجام مداوم این ورزش به اندازه 30 تا 60 دقیقه در روز می تواند به شما کمک کند تا چیزی حدود 150 تا 300 کالری بسوزانید. اما توجه داشته باشید که این کالری سوزی منحصر به زمانی است که حرکات پیلاتس با شدت بالا انجام شود وگرنه مبتدی هایی که تازه پیلاتس را شروع کرده اند، تغییرات چندانی در تعداد ضربان قلب و در نتیجه چربی سوزی تجربه نمی کنند.
اگر به دلیل درد مفاصل امکان پیاده روی ندارید یا عادت به ورزش نداشتید و در حال حاضر آمادگی بدنتان پایین است و اگر می خواهید نقص گودی کمرتان را جبران کنید، در انجام پیلاتس شک نکنید.

بیشتر بدانید : پیلاتس باعث کاهش وزن و لاغری می شود؟

چربی سوزی و لاغری با حلقه

تقریبا همه ما در کودکی هولاهوب داشتیم و اصلا فکر نمی کردیم که بازیچه دوران کودکی مان امروز تا این اندازه محبوب شود. البته این محبوبیت نه فقط بین کودکان، بلکه بین بزرگترهایی دیده می شود که از مشکل چاقی و اضافه وزن موضعی رنج می برند و می خواهند با حلقه زدن، پهلو و شکمی صاف و متناسب داشته باشند.
حلقه زدن مثل خیلی از ورزش های دیگر از جمله پیاده روی، دویدن، استفاده از تردمیل، حرکات موزون و... در دسته ورزش های ایروبیک طبقه بندی می شود و اگر با شدت و زمان کافی انجام شود مثل هر ورزش هوازی دیگری می تواند به سوزانده شدن چربی هایی که اطراف شکم و پهلویتان تجمع پیدا کرده اند، کمک کند.
حلقه زدن اگر قرار است منجر به کاهش اندازه دور کمر شود، باید با شدت مناسب انجام شود یعنی مثل هر نوع ورزش هوازی دیگری تعداد تنفس شما و ضربان قلبتان را در دقیقه بالا ببرد به طوری که وقتی در حال حلقه زدن هستید نتوانید به راحتی صحبت کنید و باید چند دقیقه صبر کنید و نفس بگیرید تا بتوانید حرف بزنید.

البته بهتر است از ابتدا به این شدت شروع به ورزش نکنید، بلکه به تدریج زمان و شدت حلقه زدن را بالا ببرید و به 200 تا 300 دقیقه در هر هفته برسانید. هر چند توصیه بهتر این است که به جای تمرکز روی حلقه زدن، سایر ورزش های هوازی را نیز با این فعالیت بدنی همراه کنید.


بیشتر بدانید : برای چربی سوزی چی بخوریم؟ 4 اصل چربی سوزی برای کاهش وزن که باید بدانید

بیشتر بدانید : 5 نشانه چربی سوزی در بدن!!

بیشتر بدانید : برای چربی سوزی بیشتر و بهتر چه زمانی پیاده روی کنیم؟

بیشتر بدانید : چربی سوزی برای کاهش وزن با یک معجون جادویی


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamaneh.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس