تسهیلات کم‌بهره لازمه رونق مهارت آموزی است


تسهیلات کم‌بهره لازمه رونق مهارت آموزی است

سنندج - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش مهارت آموزی با پرداخت تسهیلات کم‌بهره رونق می‌گیرد.

سید جمیل احمدی روز دوشنبه در دیدار با مدیریت امور شعب بانک مسکن کردستان با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی در سرمایه گذاری در حوزه مهارت آموزی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات کم‌بهره و بلند مدت می‌تواند به عنوان مشوقی مطلوب در راستای توسعه آموزش های مهارتی باشد.

وی اضافه کرد: این اداره کل در ۲ بخش دولتی و خصوصی در سطح استان در حال فعالیت است که در بخش دولتی با دارا بودن ۱۶ مرکز چارت‌دار و تیم های سیار روستایی ، زندان ها ، پادگان ها ، جوار دانشگاه ، صنایع و صنوف سالانه بیش از ۱۸ هزار نفر از آموزش‌های مهارتی در این بخش بهرهمند میشوند .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان افزود : در بخش خصوصی نیز این اداره کل با اعطای مجوز به ۱۳۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح استان سالانه ۶ هزار نفر از متقاضیان آموزش‌های مهارتی را تحت پوشش قرار می‌دهد که جامعه وسیعی در این حوزه را می تواند پشتیبانی کند .

احمدی حمایت همه جانبه بانک های عامل سطح استان را زمینه ساز توسعه آموزش های مهارتی در سطح استان اعلام کرد و گفت: این اداره کل آماده است در راستای ایجاد زمینه لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کانون انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و مدیریت امور شعب بانک مسکن کردستان اقدام کند.

جلال الدین سلیمی مدیریت امور شعب بانک مسکن نیز از آمادگی این بانک در راستای حمایت از آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان برای توسعه و گسترش آموزش های مهارتی خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری و تعامل ۲ سویه شاهد افزایش سطح همکاری های دو جانبه باشیم.

در حال حاضر ۱۵۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای خصوصی در این استان مجوز فعالیت دارند که ۶۸۴ مربی در آنها مشغول به کار هستند.

۳۰۳۴ / ۷۳۴۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403