چارلز لکلرک: کم‌فرمانی داشتم و با ورشتپن برخورد کردم


فرمول یک ایران – چارلز لکلرک علت برخوردش با مکس ورشتپن در گرندپری ژاپن 2019 را کم‌فرمانی ماشین دانست. راننده جوان فراری پا به پای مکس وارد پیچ یک و دو شد اما در این میان با راننده ردبول برخورد کرد. باله جلو چارلز لکلرک آسیب دید اما شرایط برای مکس به مراتب سخت تر بود و اسپین شد. او کمی بعد به طور کلی رقابت را ترک کرد. در وهله اول داوران این برخورد...

فرمول یک ایرانچارلز لکلرک علت برخوردش با مکس ورشتپن در گرندپری ژاپن 2019 را کم‌فرمانی ماشین دانست.

راننده جوان فراری پا به پای مکس وارد پیچ یک و دو شد اما در این میان با راننده ردبول برخورد کرد. باله جلو چارلز لکلرک آسیب دید اما شرایط برای مکس به مراتب سخت تر بود و اسپین شد. او کمی بعد به طور کلی رقابت را ترک کرد.

در وهله اول داوران این برخورد را مسابقه ای دانستند اما پس از مدتی تصمیم گرفتند شرایط را پس از مسابقه بررسی کنند.

ورشتپن از این تصمیم‌گیری داوران راضی نبود اما لکلرک تصمیم داشت قبل از دیدن صحنه از بیرون ماشین، آن را قضاوت نکند:

من پشت سر سباستین و لوییس بودم و دچار کم فرمانی شدم. پس از آن با هم برخورد کردیم.

من نمی دانم قضیه از بیرون به چه شکلی بود و باید این را بررسی کنم. اما از داخل ماشین فقط یک شرایط سخت بود.

فتل از خط یک رقابت را آغاز کرد اما به خاطر شروع نه چندان خوبش، پشت والتری بوتاس قرار گرفت. این در حالی بود که چارلز لکلرک شرایط خوبی نداشت و مجبور شد به جایگاه ششم رضایت بدهد. راننده 21 ساله قبول داشت که استراتژی فراری به خاطر این موضوع به خوبی پیش نرفت:

برای من، پس از حادثه دور اول می دانستیم که شرایط سخت خواهد بود.

من سبقت های زیادی گرفتم و از آن ها لذت بردم اما این جایگاهی نیست که بخواهم در آن از خط پایان بگذرم. این نا امید کننده است اما از نظر استراتژی، فکر نمی کنم کار بیشتری از ما بر می آمد.

چارلز لکلرک: کم‌فرمانی داشتم و با ورشتپن برخورد کردمچارلز لکلرک: کم‌فرمانی داشتم و با ورشتپن برخورد کردم سباستین فتل و چارلز لکلرک

همانند گرندپری روسیه، فراری نتوانست سرعت بیشترش را به کار بگیرد و مرسدس را شکست دهد و چارلز لکلرک می داند که آن ها مجبوراند همه چیز را بهتر انجام دهند تا بتوانند تیمی را به چالش بکشند که توانست برای ششمین بار قهرمانی تیمی و رانندگان را به نام خودش ثبت کند:

به نظرم همان طور که متیا بینوتو قبل از رقابت گفت، این مشخص است که ما باید همه چیز را بهتر انجام دهیم تا مرسدس را شکست دهیم چون آن ها بسیار قوی هستند و مخصوصا در رقابت ها.

پس ما باید روی آن تمرکز کنیم. مشکل بزرگ امروز ما شروع رقابت برای من و سباستین بود که ما را در شرایط بدی قرار داد.

او در مورد پنالتی احتمالی هم گفت که باید صحنه را از بیرون ماشین بررسی کند و در آن لحظه چیزی در مورد حادثه نگفت.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت