طرز تهیه آش لپه


آش و حلیم و سوپ از جمله غذا های محبوب فصل پاییز می باشند که طرفداران زیادی در فصل سرد دارند و افراد زیادی دچار سرماخوردگی می شوند از انواع آش ها استفاده می کنند. اگر آش غذای محبوب شماست پیشنهاد می کنم یکبار هم آش لپه را تهیه و نوش جان کنید. مادر این مطلب طرز تهیه آش لپه خوشمزه خانگی را برای شما آماده کرده ایم. پخت انواع آش های مختلف در ایران...

آش و حلیم و سوپ از جمله غذا های محبوب فصل پاییز می باشند که طرفداران زیادی در فصل سرد دارند و افراد زیادی دچار سرماخوردگی می شوند از انواع آش ها استفاده می کنند. اگر آش غذای محبوب شماست پیشنهاد می کنم یکبار هم آش لپه را تهیه و نوش جان کنید. مادر این مطلب طرز تهیه آش لپه خوشمزه خانگی را برای شما آماده کرده ایم.

طرز تهیه آش لپه

طرز تهیه آش لپه

پخت انواع آش های مختلف در ایران رواج زیادی دارد. از جمله آش های پرطرفدار در خانواده های ایرانی می توان به آش رشته، آش گوشت و آش دوغ اشاره کرد که در فضول مختلف سال تهیه می گردند.

مواد لازم

عدس: نصف پیمانه لپه: نصف پیمانه سویا: یک پیمانه خرده برنج: نصف پیمانه سبزی آش: یک کیلو نعناع و جعفری: دویست گرم روغن زیتون: به مقدار دلخواه نمک و فلفل: به مقدار لازم آب: به میزان لازم

طرز تهیه آش لپه

لپه را از قبل خیس کرده و داخل قابلمه بریزید به مدت یک ساعت بگذارید بپزد.

در قابلمه ای دیگر سویا را به مدت نیم ساعت با زرد چوبه و خرده برنج بگذارید پخته شود.

پس از پخته شدن لپه و عدس و سبزی ها را به آن اضافه کرده و به مدت چهل دقیقه بگذارید در حرارت پایین جا بیوفتد.

در طول پخت هر ده دقیقه آن را هم بزنید تا ته نگیرد و در آخر هم روغن زیتون را اضافه و نوش جان کنید.

طرز تهیه آش لپه

نکات مهم در صورت تمایل می توانید به جای سویا از گوشت چرخ کرده استفاده نمایید. آش لپه را می توان در میان وعده و پیش غذا استفاده کرد. آش لپه را می توان در وعده افطار تهیه و میل کرد. زمان آماده سازی پخت طرز تهیه آش لپه حدود دو ساعت می باشد. تهیه این مقدار آش لپه برای ۶ تا ۸ نفر می باشد.

طرز تهیه آش لپه

خواص لپه

بیش ترین ارزش غذایی حبوبات به پروتئین موجود در آن هاست و برای افراد یا کودکانی که دچار سو تغذیه هستند یک انتخاب مناسب تلقی می شود. باخوردن هر صد گرم لپه ۲۲ گرم پروتئین تامین می شود پس کسانی که گوشت نمی خورند لپه را به عنوان یکی از حبوبات به همراه برنج میل کنند و از نظر انرژی غذایی حدودا ۲۳۱ کیلو کالری انرژی و ۱۶ گرم پروتئین دارد. لپه در مقایسه با انواع حبوبات از نفخ کمتری برخوردار است به دلیل آن که پوستش گرفته می شود و به مراتب نباید زیاد خیسانده شود.

لپه منبع خوب ویتامین B1 و B6 و اسید فولیک نیز می باشد البته به شرطی که خیلی پخته نشود چون ویتامین B در برابر حرارت ناپایدار است.

لپه برای درمان بیماری های قلبی، عروقی، فقر آهن، کم خونی، سلامت دستگاه گوارش، دیابت، فشار خون بالا مفید است.

لپه به دلیل کلسیم موجود برای کسانی که از شیر و ماست استفاده نمی کنند جایگزین خوبی است.

طرز تهیه آش لپه

امیدواریم از طرز تهیه آش لپه راهنمایی های لازم را برده باشید و در کنار خانواده سرو و نوش جان کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد