ترویج فرهنگ اهدای خون با استفاده از ظرفیت مساجد


ترویج فرهنگ اهدای خون با استفاده از ظرفیت مساجد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‎های مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون تأکید کرد.

ترویج فرهنگ اهدای خون با استفاده از ظرفیت مساجدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد 22 مهرماه در دیدار با نقی تقوایی، مدیرکل انتقال خون استان، ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ اهدای خون در مساجد و حسینیه و اماکن مذهبی از اهدای خون به‌عنوان صدقه جاری یاد کرد.

وی با تأکید بر نفوذ کلام علما بین مردم افزود: علما با بیان شیوا و نفوذپذیری بین مردم می‌توانند نقش بسزایی در راستای فرهنگ‌سازی اهدای خون ایفا کنند.

حجت‌الاسلام نجیمی ضمن ارائه پیشنهادت و راه‌های همکاری با انتقال خون برای جذب جوانان در راستای اهدای خون یا پلاسما گفت: در سال، 400 روحانی به‌عنوان مبلغ به روستاها اعزام می‌شوند و می‌توانیم با استفاده از مطالب آموزشی مرتبط در روستاها نیز برنامه‌ریزی کرد.

نقی تقوائی، مدیرکل انتقال خون استان یزد نیز در این نشست با بیان دستیابی انتقال خون به محصولات نوین، جایگاه انتقال خون یزد را در کشور تشریح کرد.

تقوائی با اشاره به حیاتی بودن سازمان انتقال خون و ارائه محصولات نوین انتقال خون و میزان سلامت خون افزود: اهداکنندگان سرمایه‌های انتقال خون هستند و مردم دارالعباده استقبال خوبی از اهدای خون دارند به نحوی که متوسط اهدای خون در کشور به ازای هر هزار نفر 27 نفر است در حالی که در استان یزد 37 در هر هزار نفر است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دستگاه‌های جدید در این اداره‌کل گفت: اهداکنندگان به جای اهدای خون می‌توانند اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز نیز مشارکت نمایند و جان بیماران را نجات دهند.

تقوائی با اشاره به اینکه استان یزد به یکی از قطب‌های درمان کشور تبدیل شده است در خصوص وضعیت اهدای خون در استان بیان کرد: با توجه به اینکه حدود 40 درصد از اشغال تخت‌های مراکز درمانی استان مربوط به هموطنانی است که از استا‌ن‌های همجوار مراجعه می‌کنند، در حال حاضر ذخایر خون و فرآورده‌های خون در استان در وضعیت مناسبی قرار دارد و تمام تلاش کارکنان این مجموعه پاسخگویی کامل به درخواست‌های مراکز درمانی است و حتی گاهی مواقع استان‌های همجوار که اعلام نیاز کنند پاسخگوی آنها نیز هستیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید