روند قیمت طلا در هفته جاری: اونس دوباره به 1500 دلار بازمی گردد؟


روند قیمت طلا در هفته جاری: اونس دوباره به 1500 دلار بازمی گردد؟

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی امیدوارند که قیمت جهانی طلا به زودی بار دیگر به بالاتر از 1500 دلار بازگردد.

علی رغم کاهش قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه، تحلیلگران بازار پیش بینی می کنند که قیمت این فلز گرانبها به زودی می تواند سطح 1500 دلاری را تجربه کند.

انتشار اخبار مربوط به توافق تجاری آمریکا و چین تاثیر زیادی بر افزایش شاخص سهام و کاهش قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته داشته است.

گروهی از تحلیلگران بین المللی پیش بینی می کنند که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده با عبور از سطح 1500 دلاری می تواند تا مقاومت 1525 دلار پیشروی کند.

جورج گرو تحلیلگر ارشد موسسه RBC Wealth Management گفت: طلا احتمالا طی روزهای آینده وضعیت بهتری نسبت به هفته گذشته خواهد داشت. طلا در نهایت بار دیگر بالاتر از سطح 1500 دلاری تثبیت می شود.

تحلیلگران تکنیکال نیز معتقدند که نمودارها نشانگر ادامه روند صعودی قیمت طلا خواهد بود.

جیم وایکوف در این باره گفت: سرمایه گذاران منتظر شکار در قیمت های پایین هستند. نمودارها نشان می دهد که روند قیمت طلا صعودی است و تنش های ژئوپلیتیک نیز می تواند موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا و نقره شود.

فیلیپ استریبل تحلیلگر موسسه RJO Futures نیز گفت: اگر توافق تجاری آمریکا و چین متلاشی شود و تنش های سیاسی افزایش یابد، قیمت طلا به شدت افزایش خواهد یافت و هدف نخست 1525 دلار خواهد بود. اگر این سطح قیمتی با قدرت شکسته شود، هدف بعدی برای اونس جهانی 1565 دلار خواهد بود.

تحلیلگران بین المللی بر این باورند که تحولات مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات بازار طلا و سایر بازارهای مهم باشد.

گرچه مقام های بریتانیایی و اتحادیه اروپا از سازنده بودن مذاکرات خبر می دهند ولی هنوز مسائل زیادی حل نشده باقی مانده است.

جورج گرو در این باره گفت: سرمایه گذاران نگران مسائل مختلفی از جمله ایران، ترکیه، خاورمیانه، افت اقتصاد جهانی هستند. هر گونه تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی می تواند محرک قدرتمندی برای قیمت طلا باشد.

تصمیم اخیر آمریکا برای استقرار 3000 نظامی خود در عربستان سعودی و حمله ترکیه به شمال شرق سوریه نیز از تحولات مهمی است که می تواند بر بازارهای جهانی تاثیر گذار باشد.

از سوی دیگر سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان از جمله آمریکا نیز تاثیر مهمی بر روند قیمت طلا خواهد داشت.

تازه ترین نظرسنجی و بررسی CME FedWatch Tool نشان می دهد احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا در نشست اکتبر به 67 درصد رسیده است. این احتمال چند روز قبل به 87 درصد رسیده بود.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا از جمله خرده فروشی در ماه سپتامبر نیز می تواند تاثیر زیادی بر بازارهای جهانی داشته باشد.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟