کمپانی «انویدیا» قصد ندارد تا به این سادگی دست از توسعه فناوری Ray Tracing بردارد؛ این شرکت که به همراه کارتهای گرافیک Turing اقدام به معرفی فناوری رهگیری پرتو کرده است، تا کنون موفق به همکاری با استودیوهای بسیار برای توسعه آن در بازیها شده است. حال NVIDIA به این هم قانع نبوده و به سراغ بازیهای قدیمیتر میرود.
احتمالاً می دانید که برای اجرای Ray Tracing در بازیهای جدید، سخت افزارهای نسبتاً قدرتمندی را نیاز خواهیم داشت. اما شاید در بازیهای قدیمیتر و حتی کلاسیک، نیازی به این توان بالا نباشد. پس در نتیجه کاربران بیشتری قادر به تجربه Ray Tracing در بازیها خواهند بود. این کمپانی قصد دارد تا بازیهای یک دهه پیش را نیز به صورت ریمستر، به فناوری Ray Tracing مجهز کند.
کمپانی NVIDIA به دنبال تهیه کنندهای حرفهای و با تجربه، با هدف هدایت و رهبری یک تیم است که هدف آنها، بازسازی بازهای یک دهه گذشته، با تزریق فناوری Ray Tracing است. انویدیا در بخش استخدام خود این آگهی را منتشر کرده و به طور خاص به این نکته اشاره میکند که قصد بازسازی بازیهای برتر یک دهه گذشته، با فناوری Ray Tracing را دارد. هدف از این پروژه حفظ مؤلفه های اصلی از جمله گیم پلی و روند بازی بوده، اما در عین حال آنها از نظر توان گرافیکی و رهگیری پرتو، بهروزرسانی خواهند شد.
استودیوی NVIDIA LightSpeed Studios که به خوبی از موفقیت آمیز بودن پروژه بهروزرسانی بازی Quake II آگاه است، به سراغ عناوین دیگری میرود که در یک دهه گذشته منتشر شده و حتی هنوز هم محبوب هستند. عناوین بسیاری میتوانند در این لیست جای گیرند؛ از جمله آنها میتوان به سری بازیهای Call Of Duty، بازیهای Crysis و ... اشاره کرد. به هر حال باید بگوییم که بر خلاف نظر بسیاری از منتقدان، خوشبختانه سرعت رشد فناوری Ray Tracing بسیار بالا بوده و حالا هم در حال نفوذ به بازیهای جذاب پیشین است.
آیا حاضر هستید که عناوین گذشته را با فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) تجربه کنید؟