مسجدی که با ایجاد کانون و حوزه علمیه کارهای ماندگار کرده است/ نمازگزاران این مسجد صبح خود را با تفسیر قرآن آغاز می‌کنند


  مسجدی که با ایجاد کانون  و حوزه علمیه کارهای ماندگار کرده است/ نمازگزاران این مسجد صبح خود را با تفسیر قرآن آغاز می‌کنند

مسجد باب الحق توانسته باراه‌اندازی حوزه علمیه مکتب الصادق (ع) و کانون فرهنگی تربیتی مهدی موعود (عج) پیوندی ناگسستنی میان روحانیت و طلاب با گروه‌های مختلف مردم به ویژه نسل جوان برقرار کند و با برگزاری برنامه های متنوع زمینه رونق این مسجد را فراهم کند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون ‌های مساجد: در کوچه پس کوچه های منطقه قدیمی و مستضعف نشین مولوی تهران، مسجدی است که برنامه های آن همچون نامش جالب، خلاقانه، آموزنده و جذاب است.

مسجد باب الحق (واقع در تهران، خیابان مولوی، نرسیده به میدان قیام، کوچه شهید رضا پویان) از نظر مساحت متوسط است ولی روح و جان و دل امام جماعت و سایر اهالی آن، به وسعت اقیانوس است به طوری که در انجام کارهای بزرگ و ماندگار کاری به متر مربع این خانه خدا ندارند.

آنچه طی چند سال اخیر نام مسجد باب الحق را سر زبان ها انداخته است برگزاری کلاس مکاسب با هدف آشنایی کسبه و تجار بازار تهران با احکام کسب و کار است که هر روز به جز جمعه ‌ها، از ساعت 7 تا 7:30 صبح در شبستان این مسجد برگزار می شود. حجت ‌الاسلام والمسلمین «محمد حسن نادربیگی» در این ارتباط به خبرنگار شبستان، گفته بود: فراگیری فقه تجارت جزو توصیه ‌های دین است، همانطور که امیرمؤمنان علی (ع) فرمودند: «یا مَعْشَرَ التُّجّارِ، اَلْفِقْهُ ثُمَّ الْمَتْجَرُ اَلْفِقْهُ ثُمَّ الْمَتْجرُ، اَلْفِقْهُ ثُمَّ الْمَتْجَرُ: ای جامعه تجار، اول، یادگیری مسائل شرعی تجارت، بعد اقدام به تجارت.» جالب است بدانید برگزاری کلاس ‌های آشنایی با احکام شرعی به ویژه در حوزه اقتصاد، از گذشته در مساجد و در میان بازاریان ایران رایج بوده است، اگرچه برای مدتی،کمرنگ شد، اما دوباره چند سالی است، رونق گرفته است.

گام بعدی در شناخته تر شدن مسجد باب الحق در میان مردم جنوب شهر تهران، تاسیس حوزه علمیه مکتب الصادق (ع) در دل این خانه خدا بود. این حوزه، 27 شهریورماه 1395 آغاز به کار کرد.

  مسجدی که با ایجاد کانون  و حوزه علمیه کارهای ماندگار کرده است/ نمازگزاران این مسجد صبح خود را با تفسیر قرآن آغاز می‌کنند

به گزارش خبرنگار ما، شورای فرهنگی مسجد باب الحق تصمیم گرفت فعالیت های فرهنگی و علمی و هنری این مسجد را یکپارچه کند و در همین راستا اقدام به تاسیس کانون فرهنگی تربیتی مهدی موعود (عج) کرد که برگزاری کلاس آموزش زبان آلمانی از ابتکارات نو و متفاوت آن بود زیرا عموما مساجد اقدام به برگزاری کلاس های آموزش زبان های انگلیسی و عربی می کنند.

از اقدامات جالب دیگر در این مسجد، برپایی محفل رفاقتی، مشابه «حلقه‌ های صالحین» پایگاه‌ های بسیج است البته با این تفاوت‌ که اولا طلاب مربیان و مدیران این حلقه ها هستند و ثانیا آموزش معارف دین و احکام شرعی به شکلی نوین و جذاب را دنبال می کنند.

حالا که سخن از قرآن به میان آمد بد نیست که بدانیم جلسات تفسیر قرآن، همه روزه پس از اقامه نماز جماعت صبح و با محوریت تفسیر نمونه اثر آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع تقلید جهان تشیع، در مسجد باب الحق برگزار می شود.

  مسجدی که با ایجاد کانون  و حوزه علمیه کارهای ماندگار کرده است/ نمازگزاران این مسجد صبح خود را با تفسیر قرآن آغاز می‌کنند397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول