تسهیل دسترسی به اطلاعات کافی نیست


تسهیل دسترسی به اطلاعات کافی نیست

تهران- ایرنا- دبیر علمی همایش ملی زیست بوم دسترسی همگانی به اطلاعات و رئیس کرسی ارتباطات علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تسهیل دسترسی به اطلاعات کافی نیست بلکه فراهم آوردن زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حقوقی ضرورت دارد.

هادی خانیکی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه همایش ملی زیست بوم دسترسی همگانی به اطلاعات افزود: در دوران ورود به جامعه اطلاعاتی، ارتباطی و شبکه ای قرار داریم اما استفاده از اطلاعات به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری نیازمند شناخت مولفه هایی است که بیشتر جنبه اجتماعی، فرهنگی و حقوقی دارد.
وی درباره همایش ملی زیست بوم دسترسی همگانی به اطلاعات اظهار داشت: این همایش از سوی کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو در دانشگاه علامه طباطبائی با مشارکت دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران شکل گرفت و علاوه بر آن، ١۴ نهاد علمی، پژوهشی و اجرایی در برپایی همایش همکاری داشتند.
خانیکی ادامه داد: شورای سیاستگذاری همایش مرکب از ٩ نفر از صاحب نظران جریان و دسترسی آزاد اطلاعات تشکیل شد که از مجموع مقالات دریافت شده، چکیده ٣۶ مقاله پذیرفته شد.
دبیر علمی همایش اضافه کرد: پس از بررسی ها ٣٠ مقاله انتخاب شد که امروز در ۶ پنل تخصصی به آنها پرداخته می شود و در همه پنل ها بناست تا به اعتبار حضور این صاحب نظران از تجربه و دانش آنها بهره مند شویم.
خانیکی گفت: شهروند الکترونیک؛ دولت الکترونیک، زمینه های حقوقی و سیاستگذاری دسترسی همگانی به اطلاعات، دسترسی همگانی به اطلاعات در حوزه سلامت و سلامت اجتماعی، زمینه های اجتماعی و فرهنگی دسترسی همگانی به اطلاعات، بلاک چین و داده باز و گزارش فعالیت چهار نهاد مدنی فعال در زمینه دسترسی همگانی به اطلاعات محورهای پنل های تخصصی این همایش هستند.
استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی افزود: در پایان این همایش بیانیه به صورت توصیه های سیاستی و گزارش شبکه علمی کشور ارائه خواهد شد.
همایش ملی زیست بوم دسترسی همگانی به اطلاعات با حضور لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهوری، استان ستوتکوفسکی، رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو، سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، بروجردی، رئیس کتابخانه ملی ایران، حجت الله ایوبی، دبیر کمیسیون ملی یونسکو، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و جمعی از استادان، صاحب نظران و اندیشمندان در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس