کرمانشاهیان نیمه اول امسال 23 هزار واحد خون اهدا کردند


کرمانشاهیان نیمه اول امسال 23 هزار واحد  خون  اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای 23 هزار و 892 واحد خون در نیمه ابتدای امسال خبر داد.

پژمان صالحی‌فر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به کاهش شش درصدی اهدای خون در استان در نیمه ابتدای امسال، گفت: طی این مدت 23 هزار و 892 واحد اهدای خون داشته‌ایم که نسبت به 25 هزار و 445 واحد اهدای خون در مدت مشابه سال گذشته، حدود شش درصد کاهش داشته است.

به گفته صالحی‌فر از مجموع اهداکنندگان خون در نیمه ابتدای امسال 22 هزار و 645 نفر مرد و 1247 نفر زن بوده‌اند که رنج سنی بیشتر آنها بین 20 تا 50 سال است.

وی با بیان اینکه همواره تمامی گروه‌های خونی در استان مورد نیاز است، گفت: در این بین نیاز به گروه های خونی منفی بیش از سایر گروه‌ها است.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه بیشترین گروه‌های خونی اهدایی در نیمه ابتدایی امسال گروه خونی O مثبت و A مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اهدای خون مربوط به فصل بهار است، گفت: در میان ایام سال نیز بیشتر اهدای خون مربوط به روزهای تاسوعا و عاشورا و شب‌های قدر است.

صالحی فر با اشاره به وجود یک ساختمان مرکزی انتقال خون در مرکز استان، گفت: مرکز دیگری موقتا در شهرستان قصرشیرین فعال شده و در سایر شهرستان‌ها نیز اکیپ‌های خونگیری بصورت ماهانه اعزام می‌شوند.


وی با بیان اینکه اهدای پلاسما و پلاکت نیز در مراکز خونگیری استان انجام می‌شود، گفت: در نیمه ابتدای امسال 561 واحد پلاکت و 1012 واحد پلاسما از اهداکنندگان دریافت شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد