لزوم تقویت فعالیت‌های کانون های مساجد با بهره‌گیری از فضای مجازی


لزوم تقویت فعالیت‌های کانون های مساجد با بهره‌گیری از فضای مجازی

فاضلی با بیان اینکه مساجد همواره نماد همدلی و همگرایی است افزود: از فضای مجازی در راستای انعکاس فعالیت مساجد و یا فعالیت‌های مسجدمحور استفاده شود.

«فیروز فاضلی» در گفت‌و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت به مناسبت فرا رسیدن ۱۹ مهر، سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، با تاکید بر لزوم احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی اظهارداشت: کادرسازی، توانمندسازی و هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به سمت اهداف متعالی و استقرار ارزش‌های دینی از وظایف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تربیت و رشد نیروهای متعهد، انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر را در بستر مساجد دانست و افزود: توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاها و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد امکان‌پذیر است.

وی ساماندهی و به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را یک ضرورت اعلام و بیان کرد: باید بستر لازم جهت پیوند شبکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با نهاد خانواده، مدارس، مراکز و نهادهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد شود.

فاضلی با بیان اینکه مساجد همواره نماد همدلی و همگرایی است افزود: از فضای مجازی در راستای انعکاس فعالیت مساجد و یا فعالیت‌های مسجدمحور استفاده شود.

وی با اشاره به ثبت 45 هزار عضو کانون‌های مساجد گیلان در سامانه بچه‌های مسجد تاکید کرد: دنیای امروز دنیای ارتباطات و بهره‌گیری از ابزارهای نوین ارتباطی در تعامل با یکدیگر است و باید در فضای مجازی فعالیت‌های حقیقی کانون‌های مساجد نمایش داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر فراهم‌سازی زمینه جذب حداکثری اعضا به‌ویژه جوانان در کانون‌های مساجد و انسجام فعالیت‌ها تصریح کرد: حضور فعال اعضای کانون‌های مساجد در فضای مجازی منجر به رصد فعالیت‌ها و در نهایت کیفیت برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌شود.

وی خواستار تشکیل کانال گفتمان ویژه اعضای کانون‌های مساجد استان در فضای مجازی شد و بیان کرد: باید با شبکه‌سازی، اعضای کانون‌های مساجد در سراسر استان را به یکدیگر پیوند داده و با ایجاد فضای گفتمان ضمن شناسایی استعدادهای برتر از ایده‌ها و طرح‌های نوین و خلاقانه بهره گرفت.

فاضلی گفتمان‌سازی را مولفه‌ای مهم در فرهنگ‌سازی اعلام و بیان کرد: مشارکت و همراهی مردم منجر به تبدیل یک مقوله به فرهنگ می‌شود که کانون‌های مساجد با توجه به گستردگی اعضایش نقشی اساسی در فرهنگ‌سازی دارد.

وی با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و حضور باشکوه مردم در این همایش عظیم گفت: اربعین امروز به یک فرهنگ تبدیل شده است اگرچه پیاده‌روی اربعین در طول تاریخ بوده اما اکنون یک فرهنگ است و تداوم یافته و به تکرار رسیده و همچون تاسوعا و عاشورا تبدیل به یک گفتمان دینی شده است.

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد