وزیر بهداشت لبنان: خواستار توسعه روابط با ایران در حوزه سلامت هستیم


وزیر بهداشت لبنان: خواستار توسعه روابط با ایران در حوزه سلامت هستیم

وزیر بهداشت لبنان گفت: کشور لبنان در حوزه سلامت خواستار توسعه روابط با ایران است و حتی به دنبال این هستیم که بیماران را برای درمان به ایران اعزام کنیم.

به گزارش وزارت بهداشت، جمیل جبق روز یکشنبه درباره همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت افزود: از قبل آشنایی‌هایی در مورد نظام سلامت ایران داشتم. ایران از قابلیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و تقریبا تمام امکاناتی که در حوزه پزشکی نیاز دارد را تولید می‌کند.

وزیر بهداشت لبنان با اشاره به ظرفیت افزایش همکاری‌های دوجانبه با ایران، بیان کرد: در بحث داروهای بایو سمیلار نیز علاقمند هستیم که با همکاری ایران این داروها در لبنان تولید شود.

وزیر بهداشت لبنان: خواستار توسعه روابط با ایران در حوزه سلامت هستیم

وی اظهار داشت: تحریم‌های ظالمانه علیه ایران باعث شده که برخی از کشورها نتوانند در شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت شرکت کنند. این اجلاس رویداد بسیار مهمی است و کشورهای شرکت کننده می‌توانند اطلاعات خود در حوزه سلامت را به اشتراک بگذارند و بحث‌هایی که در این اجلاس مطرح می‌شود می‌تواند به ما در مورد شناسایی بیماری‌ها و درمان بیماری‌های واگیر و غیرواگیر کمک کند.

وزیر بهداشت لبنان برای شرکت در شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت وارد تهران شده است. این اجلاس با حضور وزرا و نمایندگان ۲۱ کشور منطقه از ۲۲ تا ۲۵ مهر ۹۸ به مدت سه روز در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022