استانداردسازی محصولات و خدمات در اصفهان نیازمند مشارکت نهادهاست


استانداردسازی محصولات و خدمات در اصفهان نیازمند مشارکت نهادهاست

اصفهان- ایرنا- مدیرکل استاندارد اصفهان گفت: کیفی‌سازی و استانداردسازی محصولات و خدمات در این استان صنعتی، مستلزم مشارکت تمامی نهادهای مربوطه و دستگاه‌های اجرایی است.

غلامحسین شفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: اگرچه این نهاد متولی استانداردسازی و پایش کیفیت خدمات و محصولات است اما پیشبرد اهداف و رسیدن به یک شاخص مطلوب و ایده آل می‌طلبد که دستگاه‌های اجرایی بویژه در بخش صنعت و خدمات توجه بیشتری به کیفیت داشته باشند و همکاری‌های خود را با استاندارد بیشتر کنند.

وی ادامه داد: سازمان‌های صنعتی مانند صنعت، معدن و تجارت، نظام مهندسی، بخش‌های خدماتی و کشاورزی می‌توانند با افزایش همکاری‌ها، مسیر کیفی سازی را در استان بیش از گذشته هموار کنند.

وی تاکید کرد: این اداره کل در موضوع استانداردسازی و تشکیل پرونده برای خاطیان، هیچگونه چشم پوشی و اغماضی نخواهد داشت زیرا این مقوله ارتباط مستقیم با سلامت و امنیت مردم دارد.

مدیرکل استاندارد اصفهان با اشاره به آماری در این ارتباط، تصریح کرد: از مهر سال قبل تاکنون یک هزار و ۳۱۷ اخطاریه حقوقی برای خاطیان ارسال و ۵۴۴ بازرسی حقوقی در این ارتباط انجام شد و ۳۲ واحد فاقد استاندارد شناسایی شدند.

شفیعی اضافه کرد: ۱۱۵ مورد اعلام جرم برای واحدهای تولیدی و خدماتی متخلف انجام و ۲۱۸ مورد توقیف چنین واحدهایی اجرا و ۱۵ محموله هم توقیف شد.

در استان اصفهان افزون بر 9 هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارند.

وی به برگزاری همایش روز ملی استاندارد در اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: در این رویداد که امروز برگزار می شود شماری از فعالان و برترین‌های این عرصه تجلیل می شوند.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی اداره کل استاندارد در گفت و گو با ایرنا، کمبود نیروی انسانی را یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های این مجموعه برشمرد.

محمدرضا رضایی ادامه داد: ۵۰ درصد از چارت مصوب این اداره کل خالی از نیروی انسانی است و با این حال برنامه‌های جاری با اختلال روبه رو نشده و طبق برنامه پیش رفته ایم.

وی به کسری اعتبارات به عنوان چالشی دیگر این نهاد اشاره و تصریح کرد: ۱۵ تا ۲۰ درصد اعتبارات سال قبل محقق نشد و امیدواریم کسری اعتبارات جبران شود.

۱۶ تا ۲۲ مهر هفته استاندارد و ۲۲ مهر ( ۱۴ اکتبر) روز جهانی استاندارد نامگذاری شد.

اکنون ۳۰ آزمایشگاه در اداره کل استاندارد اصفهان وجود دارد و ۳۰۰ آزمایشگاه همکار در استان فعالیت می‌کنند و پنج شرکت بازرسی کالاهای وارداتی و صادراتی در زمینه تولید و بازار به کار مشغول هستند.

/۶۰۲۶/۶۰۲۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژل مانیکور برای سلامت ناخن مضر است؟