راهپیمایی اربعین راه را بر تفرقه‌های دینی و مذهبی مسلمانان می‌بندد


راهپیمایی اربعین راه را بر تفرقه‌های دینی و مذهبی مسلمانان می‌بندد

گروه اجتماعی- امام جمعه فردیس گفت: راهپیمایی اربعین می‌تواند از لحاظ سیاسی و اجتماعی نمونه‌ای از وجود وحدت میان مسلمانان و به خصوص شیعیان و اهل تسنن باشد و راه را بر تفرقه‌های عمومی، مذهبی و دینی ببندد.

راهپیمایی اربعین راه را بر تفرقه‌های دینی و مذهبی مسلمانان می‌بندد

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی، امام جمعه فردیس در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: شیعه هر سال آئین بزرگی چون پیاده‌روی اربعین را دارد که بسیار با شکوه و جهانی شده است؛ وقتی شیعیان از این آئین و مراسم بزرگ و با ارزش، اینگونه استقبال می‌کنند، دیگران نیز ترغیب می‌شوند تا در چنین آئینی حضور داشته باشند لذا می‌بینیم از دیگر مذاهب و ادیان نیز به پیاده‌روی می‌آیند و با این‌رویه، تقریب بین مذاهب و ادیان نیز شکل می‌گیرد.
وی با بیان اینکه آنچه که در راهپیمایی اربعین آثاری اجتماعی و سیاسی به همراه دارد حفظ وحدت مسلمانان در شرایط فعلی است، افزود: فلسفه قیام عاشورا نیز همین ایجاد وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان بود چنانچه بعد از این قیام نیز شاهد رفع بسیاری از کدورت‌ها و ناآگاهی‌ها در میان مسلمانان بودیم و امروز هم این موضوع همچنان کارکرد خود را حفظ کرده است.
این مسئول تاکید کرد: موضوع راهپیمایی اربعین امروز می‌تواند از لحاظ سیاسی و اجتماعی نمونه‌ای از وجود وحدت میان مسلمانان و به خصوص شیعیان و اهل تسنن به شمار آید و راه را بر تفرقه‌های عمومی، مذهبی و دینی ببندد.
ایمانی با اشاره به تحرکات اخیر در کشور عراق در آستانه اربعین حسینی نیز عنوان کرد: اینکه بگویند در این شرایط صلاح نیست در عراق و راهپیمایی اربعین شرکت کنیم، اشتباه است و مصلحت همین است که پیاده‌روی اربعین تداوم داشته باشد.
امام جمعه فردیس تصریح کرد: در تحرکات اخیر مشخص شد پشت همه این توطئه‌ها آمریکا حضور دارد و بسیاری از تحرکات نیز از طرف عربستان ایجاد شده تا بر اعتراضات و ناآرامی‌ها افزوده شود اما خوشبختانه یکپارچگی و وحدت ملت ایران و عراق در برپایی راهپیمایی اربعین، توطئه‌های اخیر آمریکا و عربستان سعودی را خنثی کرد.
وی در پایان با تاکید براینکه پیاده‌روی اربعین نقش مهمی‌در ایجاد وحدت و تقریب دارد، گفت: امروز جهان، قدرت شیعه را می‌شناسد و زمینه تقریب و صلح میان شیعیان و پیروان ادیان و مذاهب مختلف وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده کرد. نباید فراموش کرد که دشمنان به دنبال فرصت هستند تا وحدت بین مسلمانان را از بین ببرند لذا باید هوشیار باشیم و به دشمنان فرصت استفاده از شرایط را ندهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید