دستگاه لخته یاب توسط دانشمندان چینی ساخته شد


دستگاه لخته یاب توسط دانشمندان چینی ساخته شد
فیلسوفان چینی دستگاه حسگری با ضخامت تنها یک دهم رگ خونی ساختند که با چسبیدن به پیرامون رگ و قلب، قادر است تغییرات بسیار کم فشار خون را احساس و بطور دقیق، جای لخته خون را مشخص کند.

به گزارش ایرنا نتیجه این تحقیق پزشکی که به وسیله گروه پژوهشی دانشگاه علوم و مهندسی« نان جینگ» و به ریاست« فنگ جانگ چی» استاد گروه شیمی این دانشگاه انجام گردیده است، در مقاله ای در مجله« اِی سی اس نانو» منتشر شد.

دکتر« لی تونگ» مولف نخست این مقاله نوشته است: این تیم در این پژوهش از نوعی نانو لیفِ فوقِ منعطف که ضخامتش تنها ۲۰۰ میکرون است و قادر است تغییرات بسیار کوچک فشار را به توجه حس کند و آن ها را بصورت ولتاژی نشان دهد، استفاده نموده است.

وی گفته است بیماری عروقی و قلبی از تهدیدهای عمده سلامت بشر است معاینه مؤثر و پیگیری شرایط بیماران جراحی شده از تدابیر کلیدی برای معالجه و درمان بالینی است با شیوه های کنونی غربالگری مولکولی و فن آوری نمایشگری گذشته، نمی توان بطور دقیق محل لخته را مشخص و تعیین کرد.

این تیم همچنین با استفاده از این مواد، حسگر قابل تزریق به بدن تولید و در آزمایشی آنرا به رگ های پیرامون قلب و بخش قلب خوک تزریق کرد که دستگاه، علایم دقیق تغییرات فشار خون را ارسال کرد.

فنگ جانگ چی سرپرست این تیم هم خاطرنشان کرد:در آینده، این دستگاه را میتوان به بدن مریض تزریق کرد و از طریق فرستندۀ آن، اطلاعات مربوط به وضعیت رگها و قلب مریض را به گوشی پزشکان و پرستاران فرستاد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی