خاصیت ضد التهابی پوسته و غشای دانه قهوه


خاصیت ضد التهابی پوسته و غشای دانه قهوه
پژوهش های اخیر متخصصان تغذیه در دانشگاه ایلینوی نشان میدهد پوسته و غشای دانه قهوه خواص ضد التهابی دارد و مقاومت نسبت به انسولین را التیام می بخشد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، فرآوری و تولید قهوه فرآیند زمان بر و پیچیده ای است، تولیدکنندگان بعد از برداشت محصول، پوسته و غشای دانه قهوه را بعنوان ضایعات جدا میکنند و معمولاً این ضایعات بی استفاده در مزارع باقی می مانند.

پژوهش های اخیر متخصصان تغذیه در دانشگاه ایلینوی نشان میدهد پوسته و غشای دانه قهوه خواص ضد التهابی دارد، این مطالعه نشان میدهد زمانیکه سلول های موش با عصاره پوسته دانه قهوه تحت درمان قرار می گیرند، دو ترکیب به اسم های پروتو کاتکویک اسید (protocatechuic acid) و گالیک اسید (gallic acid) سبب کاهش التهاب ناشی از چربی شده و مقاومت نسبت به انسولین و جذب گلوکز را التیام می بخشند.

بافت چربی دارای ماکروفاژ است و زمانیکه بافت رشد تهاجی داشته باشد، فعل و انفعالاتی موجود است که سبب التهاب می شود. طبق مطالعات ترکیبات موجود در عصاره پوسته دانه قهوه این التهاب را مهار می کند.

پژوهشگران بر این باورند که عصاره پوسته دانه قهوه میتواند بعنوان راه حلی برای درمان بیماری های مزمن متابولیک شامل چاقی و دیابت نوع دو و بیماری های قلبی باشد.

نتیجه این مطالعه در نشریه Food and Chemical Toxicology منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها