ثبت 79 درصد اموال غیر منقول استان کردستان در سامانه سادا


ثبت 79 درصد  اموال غیر منقول استان کردستان در سامانه سادا

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان با اشاره به تبدیل کردن اموال غیرمنقول دولت به یک منبع درآمدی گفت: در این راستا به شناسایی اموال غیرمنقول و ثبت آن در سامانه سادا اقدام کرده و برای فروش و اجاره آن برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش ایسنا، محمدعظیم ملک، در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: یکی از پروژه‌های راهبردی وزارت اقتصاد و دارایی مدیریت دارایی‌ها و اموال غیرمنقول دولت است.

وی با اشاره به تبدیل کردن اموال غیرمنقول دولت به یک منبع درآمدی افزود: در این راستا به شناسایی اموال غیرمنقول و ثبت آن در سامانه سادا اقدام کرده و برای فروش و اجاره آن برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی کردستان بیان کرد: تا کنون 79 درصد از اموال غیرمنقول دولت در استان کردستان در سامانه سادا ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه 580 ملک و اموال غیرمنقول در استان کردستان شناسایی شده است، عنوان کرد: نزدیک به 55 فقره پرونده برای اموال غیرمنقول استان کردستان تشکیل شده و برای مولدسازی یا فروش به تهران ارسال شد.

ملک، به استقرار هیأت ماده 251 در اداره کل اقتصاد و دارایی استان کردستان از خرداد 97 اشاره و اعلام کرد: رسیدگی به شکایت و اعتراض مالیات قطعی شده مؤدیان مالیاتی به وزیر اقتصاد و دارایی استان اعلام می‌شود که وزیر اقتصاد و دارایی این امر را تا سقف 50 میلیون تومان برای افراد حقیقی و تا 500 میلیون تومان برای اشخاص حقوقی به استان‌ها تفویض کرده است.

رسیدگی به 590 پرونده شکایت مودیان مالیاتی در کردستان

وی افزود: از خردادماه سال 97 تا کنون 590 پرونده برای افراد حقیقی و حقوقی تشکیل شده که از این تعداد 302 فقره بررسی شده است و برای تأیید نهایی وزیر اقتصاد و دارایی به تهران ارسال شده و 225 رأی آن صادر شده است.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی کردستان ادامه داد: از این تعداد رای صادر شده 80 رأی رفع تعرض، 53 رأی به دلیل نبود مدارک رد شکایت، 25 مورد قرار رسیدگی و 67 مورد تعدیل شد که در نتیجه 660 میلیون تومان در مجموع به نفع مؤدیان رأی صادر شد.

وی ساماندهی حساب‌های دولتی را یکی دیگر از پروژه‌های مهم وزارت اقتصاد و دارایی دانست و بیان کرد: برای انضباط مالی حساب‌های دولتی طی سه سال اخیر چهار هزار حساب دولتی در استان ساماندهی شد که این تعداد به کمتر از یک هزار حساب رسیده است.

ملک، جذب اسناد خزانه اسلامی و اوراق تسویه را فرصتی برای جلوگیری از رکود و تعطیلی پروژه‌ها دانست و افزود: ۹.۹۹ درصد اسناد خزانه سال ۹۷ را جذب کردیم و امسال هم تاکنون موفق به جذب ۴.۹۶ درصد آن شده‌ایم.

وی با اعلام اینکه در بخش اوراق تسویه ۹۶ میلیارد ریال را در سال ۹۶ جذب کردیم، افزود: از این ظرفیت قانونی در سال ۹۷ هم در نوع اول و دوم آن موفق به جذب یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال شدیم که این میزان نسبت به سال ماقبل آن ۹۳۰ درصد رشد داشته است.

راه‌اندازی تالار بورس ‌منطقه‌ای در کردستان

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی کردستان با اشاره به اینکه در کشور فقط سه استان تالار بورس ندارند و کردستان یکی از این استان‌ها است، گفت: خوشبختانه یکی از کارهای مفید گروه اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی کردستان پیگیری تأسیس تالار بورس ‌منطقه‌ای در استان بود.

وی از دریافت مجوز راه‌اندازی تالار بورس ‌منطقه‌ای در استان کردستان خبر داد و تصریح کرد: که استفاده از بازار سرمایه برای استان بسیار مفید خواهد بود و اگر سرمایه‌های خرد سطح جامعه به سمت بازار سرمایه هدایت شود قطعا فرصتی برای درآمدزایی افراد ایجاد می‌شود.

ملک با اشاره به انعقاد دو قرارداد تاکید کرد: ۲ قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی شامل بازار بزرگ سنه سنتر با حجم سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد ریالی و مجتمع تجاری، خدماتی و مسکونی روناکی شار با حجم سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی در ۶ ماهه امسال منعقد شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر این مجوز سرمایه‌گذاری خارجی سه طرح دیگر در استان که اجرایی شدند، شامل فراسازان توتون آپادانا در سقز با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، شرکت آیرانداد با ۶.۷ میلیون دلار، شرکت مهر پویش آوالان با ۱۰.۵ میلیون دلار در سال جاری صادر شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان