رشیده طلیب: مقامات دولت ترامپ که در کنگره شهادت ندهند زندانی خواهند شد


رکنا: عضو مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد دموکرات‌ها موضوع زندانی کردن مقامات دولتی را که با ارائه شهادت در خصوص تحقیقات استیضاح رئیس‌جمهور همکاری نمی‌کنند، بررسی کرده‌اند.

به گزارش رکنا، رشیده طلیب، نماینده مسلمان ایالت میشیگان، اعلام کرد دموکرات‌های مجلس نمایندگان موضوع زندانی کردن متحدان رئیس جمهور را که به احضاریه‌های کنگره برای ارائه شهادت بی توجهی می‌کنند، مورد بررسی قرار داده اند.

نماینده میشیگان گفت: بحث‌های جدی در این باره در میان دموکرات‌های صورت گرفته است. درباره اقدامات در این زمینه بحث‌هایی صورت گرفته، تا اگر مجبور شویم کسی را از طریق دادگاه مجبور کنیم به کمیته‌های کنگره بیاید.

کاخ سفید پیشتر به کنگره هشدار داد با تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس جمهور همکاری نخواهد کرد. این در حالی ست که یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا این هفته با امتناع از دستور دولت در این خصوص، برای ارائه شهادت در کنگره حاضر شد.

پیش از این آدام شیف، رئیس کمیته‌ اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد وزارت امور خارجه این کشور اجازه نداد ساندلند، نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا برای ارائه‌ی پاره‌ای موارد و پرسش و پاسخ در جایگاه شهود حاضر شود. این در حالی است که در پی جلوگیری وزارت امور خارجه آمریکا از حضور داوطلبانه نماینده این کشور در اتحادیه اروپا در کنگره به منظور انجام تحقیقات آغاز استیضاح ترامپ، مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد برای حضور وی احضاریه رسمی ارسال خواهد شد.

گاردین گزارش داد وزارت امور خارجه آمریکا، «گورودون ساندلند» نماینده این کشور در اتحادیه اروپا را از حضور در کنگره و شهادت در چارچوب تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که برای سه شنبه گذشته مقرر شده بود، منع کرد.

ساندلند قرار بود ضمن حضور در کنگره به طور داوطلبانه در مورد ارتباط ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین و همچنین تماس تلفنی آن‌ها درباره فساد مالی پسر جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ در ۲۵ ژوئیه شهادت دهد.

محتوای گفت و گوی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین چندی پیش بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد و یک رسوایی بزرگ برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه