از شیر گرفتن کودک، روش درست انجام


از شیر گرفتن کودک، روش درست انجام

نحوه صحیح از شیر گرفتن کودکان به اندازه شروع شیر دهی دارای اهمیت است.

نحوه صحیح از شیر گرفتن کودکان به اندازه شروع شیر دهی دارای اهمیت است. پایان دوسالگی بهترین زمان برای از شیر گرفتن کودکان است اما نکته مهم نحوه و چگونگی آن است و اگر به شیوه درستی صورت نگیرد، تجربه بسیار تلخی برای کودک رقم می‌خورد. از شیر گرفتن کودکان ، یک دلیل عمده نگرانی مادران است. فرآیند از شیر گرفتن کودک به دلیل جدایی شیر خوار از مادری که همیشه در اختیار او بوده، او را لمس کرده و در آغوش گرفته است، سخت می باشد.
در جریان از شیر گرفتن، کودک منبع عمده لذت دهانی (مکیدن) را از دست میدهد که این موضوع از نظر روانی برای شیر خوار بسیار مهم است. مرحله از شیر گرفتن می تواند برای کودک مرحله خطرناکی باشد. تغییرات در روش مراقبت از او ممکن است باعث عدم تغذیه صحیح کودک شده و یا او را نگران و غمگین نماید. برخی کودکان ممکن است در این زمان برای نخستین بار دچار سوء تغذیه شوند و یا سوء تغذیه آنها وخیم گردد. اسهال یکی از خطرات دوران از شیر گرفتن کودکان است.

زمان از شیر گرفتن کودک
پایان دوسالگی بهترین زمان برای از شیر گرفتن کودکان است اما نکته مهم نحوه و چگونگی آن است و اگر به شیوه درستی صورت نگیرد، تجربه بسیار تلخی برای کودک رقم می‌خورد. کودک بعد از دو سال که نیازهای خود را از طریق سینه مادر رفع کرده و با آن به آرامش رسیده است، یک مرتبه با این مساله روبه‌رو می‌شود که مادر می‌خواهد وی را از شیر بگیرد. کودک در این مرحله با طرد شدن ناگهانی از سوی مادر روبه‌رو می‌شود و در واقع اولین شکست عشقی خود را در این سن تجربه می‌کند.
فرآیند از شیر گرفتن کودکان باید به طور تدریجی انجام شود و در یک دوره یک ماه تا ۴۵ روزه، به کودک فرصت دهیم تا بتواند با این موضوع کنار بیاید.نکته بسیار مهم این است که رفتن کودک به سمت سینه مادر عمدتا به دلیل رفع نیازهای غذایی و تغذیه‌ای نیست، زیرا وقتی کودک در سن دو سالگی قرار دارد، برای رفع نیازهای غذایی خود از مکمل‌های غذایی استفاده می‌کند و در واقع کشش کودک به سمت مادر در آن سنین اغلب برای رسیدن به آرامش است.

بهترین روش از شیر گرفتن کودکان
به‌آرامی تعداد دفعات شیردهی را طی چند هفته کم کنید.
باید شیر را با یک بطری شیر جایگزین کنید.
اگر کودک بیش از شش ماه دارد، می توانید به جای آن یک فنجان یا یک ظرف شیشه ای استفاده کنید. ترکیب یک شیر با شیرمادر می تواند راه خوبی برای آرام کردن نوزادتان باشد.
اگر کودک شما بیش تر از یک سال دارد و انواع غذاها و نوشیدنی ها را می خورد، به غذای جایگزین نیاز نخواهد داشت.
استفاده از شیردوش می‌تواند بسیاری از ناراحتی‌های مربوط به از شیر گرفتن کودک را کم کند. بهتر است که در هر وعده مقدار کمی شیر بدوشید، تا از تولید بیشتر شیر جلوگیری کنید.
تغییر روتین و منحرف کردن فرزندتان با یک بازی یا فعالیت می تواند کمک باشد.
فرآیند گرفتن از شیر کودک برای همه متفاوت است بسیار به این بستگی دارد که کودک شما چقدر سریع و چه خوب خود را وفق دهد.مسائل را با سرعت ثابت در نظر بگیرید و انعطاف پذیر باشید به این ترتیب اگر شما یا نوزادتان بخواهید، می توانید همه چیز را کم کنید.
دیر غذا دادن می تواند خوب کار کند زمانی که کودک شما تقاضای شیرتان را می کند، به او بگویید که بعداً بهش غذا خواهید داد و او را با یک فعالیت منحرف کنید.به جای شیر دادن او در اوایل شب، می توانید از او بخواهید تا وقت خواب صبر کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا