بخش نشریات قدیمی فارسی و انگلیسی کتابخانه دانشگاه تهران افتتاح شد


بخش نشریات قدیمی فارسی و انگلیسی کتابخانه دانشگاه تهران افتتاح شد

بخش نشریات کتابخانه دانشگاه تهران که در برگیرنده روزنامه‌ها و مجلات قدیمی فارسی و انگلیسی است، افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین بخش نشریات کتابخانه دانشگاه تهران امروز یکشنبه با حضور «محمود نیلی احمدآبادی» رئیس دانشگاه و «رسول جعفریان» رئیس کتابخانه دانشگاه تهران و برخی چهره های علمی و فرهنگی افتتاح شد.
رئیس کتابخانه دانشگاه تهران در سخنانی در این مراسم گفت: بخشی از کتابخانه دانشگاه که از گذشته اهمیت داشته، نشریات لاتین، فارسی و عربی است که مجلات و روزنامه‌های قدیمی را شامل می شود. علاوه بر دانشگاه تهران، مجلس شورای اسلامی و کتابخانه ملی نیز این نشریات و مجلات قدیمی را در کتابخانه خود جای داده‌ اند. در کتابخانه دانشگاه تهران نیز ۲ هزار و ۷۶۴ مجله فارسی و ۲ هزار و ۶۴۸ مجله لاتین نگهداری می‌شود.
جعفریان افزود: همچنین یک هزار و ۹۸۹ عنوان روزنامه فارسی و ۱۰۲ عنوان روزنامه به زبان لاتین در بخش نشریات نگهداری می‌شود که برای پژوهش بسیار ارزشمند و گرانبها است. وی تاکید کرد که پیش از این نشریات در طبقات مختلف کتابخانه نگهداری می‌شد، ولی با همت مسئولان و اعضای کتابخانه در بخش نشریات جمع شدند. در این مکان کارهای پژوهشی ارزنده‌ای می توان انجام داد، ولی برای بازسازی مجموعه نیازمند منابع مالی است. صحافی حدود ۱۰۰ جلد کتاب نفیس تک جلدی، ‌نزدیک به ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان منابع مالی نیاز است؛ زیرا این نسخ ارزش مادی و معنوی بالایی دارند.

رئیس کتابخانه دانشگاه تهران تاکید کرد: این ظرفیت در بخش نشریات وجود دارد که برای استفاده بیشتر دانشجویان از این منابع ارزشمند، قسمت‌هایی بازسازی شود. اجرای این هدف به منابع مالی نیاز دارد.

بخش نشریات قدیمی فارسی و انگلیسی کتابخانه دانشگاه تهران افتتاح شد

/6262

کد خبر 1310371

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام