5 نیروی پلیس نیجر بر اثر تیراندازی افراد مسلح ناشناس کشته شدند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) ؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیامیدست کم 5 نیروی پلیس بر اثر حمله افراد...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیامیدست کم 5 نیروی پلیس بر اثر حمله افراد مسلح ناشناس در نیجر کشته شدند.
به نقل از یک مقام محلی نیجر، در پی حمله گروهی از افراد مسلح ناشناس در منطقه تیلابری, در غرب این کشور دست کم 5 نفر از نیروهای پلیس جان خود را از دست دادند.
این منطقه که در نزدیکی مالی قرار دارد, بارها شاهد حملات نیروهای تکفیری و افراطی قرار گرفته است .
در تازه ترین رویداد از این دست, تیراندازی روز گذشته به نیروهای گشتی ژاندارمری, از سوی افراد مسلح موتور سوار در بازار روستای آباری, 5 مامور پلیس کشته شدند.
درحالی که یک منبع امنیتی و دولتی بدون ارائه جزئیات بیشتر وقوع این حادثه تروریستی را تایید می کند, تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حمله دیروز را برعهده نگرفته است.
گروه های تکفیری، شامل اعضای گروه تروریستی داعش، در جنوب غربی نیجر در نزدیکی مرز مالی بارها مرتکب بمب گذاری ، تیراندازی و آدم ربائی شده اند.
براساس گزارش سازمان ملل در پی حمله نیروهای شبه نظامی عمدتا در مناطق دیفا ، تیلابری و تاهوا در غرب نیجر از ژانویه تا اوت سال کنونی بیش از 250 نفر از شهروندان غیر نظامی اینگونه مناطق کشته و 240 نفر ربوده شده اند.
محمدو ایسوفو رئیس جمهور نیجر بارها خواستار کمک کشورهای غربی و سازمان ملل متحد برای مقابله با نیروهای تکفیری در این کشور شده است.
این درحالی است که حضور نیروهای نظامی آلمان، آمریکا و فرانسه در نیجر و همچنین استقرار نیروهای صلحبان سازمان ملل متحد در کشور همسایه مالی همچنان نتوانسته است مانع از تشدید حملات شبه نظامیان شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)