درخواست وزیر کشور از زائران اربعین


وزیر کشور با اشاره به تمهیدات تازه در تسهیل سفر زائران به عتبات عالیات در ایام اربعین گفت: با افزایش تعداد اتوبوس ها و وسایل حمل و نقل اعزامی، ترافیک مسیرها افزایش می یابد، بنابراین زائران و کسانی که در مرزها هستند به مرور و به تناسب ظرفیت جاده ها، سفر خود را مدیریت کنند.

به گزارش صدای ایران ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» روز شنبه درباره تازه ترین اقدامات وزارت کشور و ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر اینکه حمل و نقل از حوزه های مهم در برگزاری مراسم اربعین است؛ گفت: پیش بینی ما برای حمل و نقل در ایام مراسم اربعین حدود ۸ هزار اتوبوس بوده که تعداد چهار یا پنج هزارکامیون هم در صورت لزوم به این تعداد افزوده خواهد شد. این تعداد هم برای این سوی مرز و هم سمت عراق است، ما نمی توانیم تعداد زیادی وسیله به آن سوی مرز بفرستیم دلیل آن هم روشن است چون هم مسیر مهران-کوت- نجف و هم مسیری که از بصره طی می شود دارای جاده ای باریک است و مشکلات زیادی دارد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه تعداد زائرین ایرانی و عراقی بسیار زیاد است؛ گفت: به دلیل همین تعداد بالای زائران مسیری که در سه یا ۴ ساعت طی می شود ممکن است ۱۰ ساعت هم طول ‌کشد که این موضوع سرعت کامیون ها و اتوبوس ها کم کرده و امکان اینکه مسافر را خالی کنند و دوباره برگردند خیلی کم می شود.

وزیر کشور افزود: با افزایش تعداد ماشین های اعزامی ترافیک افزایش می یابد و بنابراین خود زائرین و کسانی که در مرز هستند به مرور و به تناسب ظرفیت جاده ها سفر خود را مدیریت کنند. بسته شدن مرزها به مدت یک یا دوساعت به دلیل همین تنظیم تردد و ترافیک است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین اتوبوس نداریم؛ گفت: در حوزه موکب ها بیش از ۲۵۰۰ موکب داخل عراق وجود دارد و امکانات، تدارکات و خدمات در حوزه های مختلف فراهم است همچنین درباره مشکل آب با توجه به گرمای هوا مشکلاتی وجود داشته است که سریعاً رفع شده و مشکلی نداشته و نخواهیم داشت.

وزیر کشور ضمن درخواست از هموطنان و زائران برای کاهش مدت اقامت خود در عراق گفت: از تعداد دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائری که از ابتدای محرم به عراق سفر کرده اند تا به امروز حدود ۸۰۰ هزار نفر برگشتند یعنی یک میلیون و ۸۰۰ هزارنفر ایرانی داخل عراق هستند که روز به روز تعدادشان زیاد می شود.

وی ادامه داد: اگر همین نسبت به دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفربه ۸۰۰ هزار نفر تا آخر ادامه یابد ما در ۲ یا ۳ روز آخر با بیش از دو میلیون جمعیتی روبرو خواهیم که قصد برگشتن دارند و در زمان برگشت قطعاً دچار زحمت و مشکل خواهند شد

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: عراقی ها بعدازظهر اربعین تمام موکب های خود را جمع می‌کنند البته پیش‌بینی شده است که یک یا دو روز پس از اربعین موکب های ما در داخل عراق سرویس دهی داشته باشند اما آن ها نمی توانند به تنهایی پاسخگوی جمعیت باشند و تنها راه حل این است که زائران پس از یک یا دو روز به کشور بازبرگردند تا ما بتوانیم سفر را به خوبی مدیریت کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی