ارتش سوریه برای مقابله با نیرو‌های ترکیه وارد منبج شد


ارتش سوریه برای مقابله با نیرو‌های ترکیه وارد منبج شد

ارتش سوریه به منظور مقابله با تهاجم نظامی ترکیه، وارد شهر منبج در شمال شرق سوریه شد.

ارتش سوریه برای مقابله با نیرو‌های ترکیه وارد منبج شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار خبرگزاری سانا اعلام کرد یگان‌هایی از ارتش سوریه به منظور مقابله با تهاجم ترکیه علیه خاک سوریه به سمت شمال این کشور حرکت کرد.

این خبرگزاری نوشت: «یگان‌های ارتش سوریه برای مقابله با تجاوز ترکیه حرکت به سمت شمال را آغاز کردند. ارتش سوریه برای تحت کنترل درآوردن شهر منبج، واقع در شرق استان حلب، وارد شهر شد.»

پیش از این کانال تلویزیونی لبنانی المیادین با استناد به منبع خود گزارش داده بود که ارتش سوریه می‌تواند در ۴۸ ساعت آینده وارد شهر‌های منبج و کوبانی شود.

در همین حال، شبکه خبری العالم از ورود ارتش سوریه به شهر منبج در ریف شرقی حلب خبر داد. بر اساس گزارش‌ها، نیرو‌های ارتش سوریه از حمایت هوایی ارتش روسیه برخوردار هستند.

شبکه تلویزیونی المیادین هم به نقل از منبعی کُرد در سوریه اعلام کرد شبه‌نظامیان موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)، که آمریکا اخیرا به آن‌ها پشت کرده است، همه گذرگاه‌ها را به روی ارتش سوریه باز کرد تا نیرو‌های سوری با هدف رویارویی با ارتش ترکیه وارد مناطق شمال شرق سوریه شوند.

ویدئویی که کرد‌های سوریه از ورود ارتش به این شهر منتشر کردند

از سوی دیگر، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، اعلام کرد برای بررسی حمله ترکیه به شمال سوریه مقامات ارشد فرانسوی را به نشست فوری «شورای دفاع» فرا خوانده است. (بیشتر بخوانید)

ترکیه اخیرا با طرح ادعای «مبارزه با تروریسم»، عملیات تجاوزکارانه خود را شمال شرق سوریه آغاز کرده است. این در حالی است که سوریه این اقدام آنکارا را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت خود خوانده است.

این خبر در حال تکمیل است...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بمباران شدید محله شجاعیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی